Detailed Information on Publication Record
2011
Specifické poruchy učení v dospělém věku - kvalitativní výzkumné šetření
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Specifické poruchy učení v dospělém věku - kvalitativní výzkumné šetření
Name (in English)
Specific Learning Difficulties in Adulthood - A Qualitative Research
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Masarykova Univerzita. Brno, KLENKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. et.al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení, p. 109-122, 14 pp. 2011
Publisher
MSD
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055263
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5731-9
Keywords (in Czech)
dospělost specifické poruchy učení strategie dyslexie zaměstnání komunikace kvalitativní výzkum
Keywords in English
adulthood specific learning disabilities strategies dyslexia employmen communication qualitative research
Tags
Reviewed
Změněno: 2/3/2014 21:43, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Dospělé osoby s dyslexií mají odpovědnost samy za sebe a za to, jak se sžijí se svými předpoklady, pochopí, jakým způsobem zpracovávají informace, vytvoří si strategie, jak zvládnout odlišný způsob myšlení, a rozvinou taktiku k vypořádání se s každodenním životem. Pro mnohé dospělé osoby s dyslexií je velmi namáhavé zvládnout požadavky a povinnosti rodinného života. Kapitola prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, zaměřeného na důsledky projevů specifických poruch učení u osob v dospělém věku.
In English
Adults with dyslexia have a responsibility for themselves familiarized with their assumptions, understand how they process information, devise strategies to handle different way of thinking, and develop tactics to deal with everyday life. For many adults with dyslexia is very hard to master the requirements and responsibilities of family life. Chapter presents the results of a qualitative research focused on the specifics of the consequences of expression of specific learning disabilities to those in adults.