2011
Specifické poruchy učení v dospělém věku - kvalitativní výzkumné šetření
BARTOŇOVÁ, MiroslavaZákladní údaje
Originální název
Specifické poruchy učení v dospělém věku - kvalitativní výzkumné šetření
Název anglicky
Specific Learning Difficulties in Adulthood - A Qualitative Research
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Masarykova Univerzita. Brno, KLENKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. et.al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení, od s. 109-122, 14 s. 2011
Nakladatel
MSD
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055263
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5731-9
Klíčová slova česky
dospělost specifické poruchy učení strategie dyslexie zaměstnání komunikace kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky
adulthood specific learning disabilities strategies dyslexia employmen communication qualitative research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2014 21:43, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Dospělé osoby s dyslexií mají odpovědnost samy za sebe a za to, jak se sžijí se svými předpoklady, pochopí, jakým způsobem zpracovávají informace, vytvoří si strategie, jak zvládnout odlišný způsob myšlení, a rozvinou taktiku k vypořádání se s každodenním životem. Pro mnohé dospělé osoby s dyslexií je velmi namáhavé zvládnout požadavky a povinnosti rodinného života. Kapitola prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, zaměřeného na důsledky projevů specifických poruch učení u osob v dospělém věku.
Anglicky
Adults with dyslexia have a responsibility for themselves familiarized with their assumptions, understand how they process information, devise strategies to handle different way of thinking, and develop tactics to deal with everyday life. For many adults with dyslexia is very hard to master the requirements and responsibilities of family life. Chapter presents the results of a qualitative research focused on the specifics of the consequences of expression of specific learning disabilities to those in adults.