C 2011

Specifické poruchy učení v dospělém věku - kvalitativní výzkumné šetření

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Specifické poruchy učení v dospělém věku - kvalitativní výzkumné šetření

Název anglicky

Specific Learning Difficulties in Adulthood - A Qualitative Research

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Masarykova Univerzita. Brno, KLENKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. et.al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení, od s. 109-122, 14 s. 2011

Nakladatel

MSD

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055263

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5731-9

Klíčová slova česky

dospělost specifické poruchy učení strategie dyslexie zaměstnání komunikace kvalitativní výzkum

Klíčová slova anglicky

adulthood specific learning disabilities strategies dyslexia employmen communication qualitative research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2014 21:43, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

Dospělé osoby s dyslexií mají odpovědnost samy za sebe a za to, jak se sžijí se svými předpoklady, pochopí, jakým způsobem zpracovávají informace, vytvoří si strategie, jak zvládnout odlišný způsob myšlení, a rozvinou taktiku k vypořádání se s každodenním životem. Pro mnohé dospělé osoby s dyslexií je velmi namáhavé zvládnout požadavky a povinnosti rodinného života. Kapitola prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, zaměřeného na důsledky projevů specifických poruch učení u osob v dospělém věku.

Anglicky

Adults with dyslexia have a responsibility for themselves familiarized with their assumptions, understand how they process information, devise strategies to handle different way of thinking, and develop tactics to deal with everyday life. For many adults with dyslexia is very hard to master the requirements and responsibilities of family life. Chapter presents the results of a qualitative research focused on the specifics of the consequences of expression of specific learning disabilities to those in adults.