MUŽÍKOVÁ, Leona. Recommendations for the Implementation of Health Education in Primary Schools. In Řehulka, Evžen. SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Through Education. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2011, s. 89-96. ISBN 978-80-210-5720-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Recommendations for the Implementation of Health Education in Primary Schools
Název česky Podněty pro realizaci výchovy ke zdraví na základních školách
Autoři MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Through Education, od s. 89-96, 8 s. 2011.
Nakladatel Masaryk University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055277
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5720-3
Klíčová slova česky výchova ke zdraví; model výchovy ke zdraví; základní škola; projektované kurikulum; realizované kurikulum; školní vzdělávací programy
Klíčová slova anglicky health education; health education model; primary school; projected curriculum; implemented curriculum; school educational programme
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D., učo 45625. Změněno: 18. 2. 2015 22:33.
Anotace
The paper provides an overview of the subproject results obtained within the School and Health for the 21st Century (Škola a zdraví pro 21. století) research project. The subproject focuses on health education in primary schools. It deals with the projected and implemented curriculum of health education and compares the findings with foreign countries. The research methods include content analysis of documents and professional texts, standardised controlled interviews, questionnaires and modelling of the health education curriculum. As part of the research, educational documents containing the projected curriculum of health education were analysed. The research samples comprise representative samples of the Czech Republic citizens and a random selection of primary school heads. The results serve as a basis for health education modelling in primary schools, the aim of which is to contribute to the optimal implementation of health education as an educational field.
Anotace česky
Příspěvek shrnuje výsledky dílčího projektu výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století. Dílčí projekt je orientován na výchovu ke zdraví na základních školách. Zabývá se projektovaným a realizovaným kurikulem výchovy ke zdraví a srovnává získané poznatky se zahraničím. Výzkumnými metodami byly obsahová analýza dokumentů a odborných textů, standardizovaný řízený rozhovor, dotazníky a modelování kurikula výchovy ke zdraví. Analyzovány byly vzdělávací dokumenty obsahující projektované kurikulum výchovy ke zdraví. Výzkumnými soubory byly reprezentativní soubory občanů České republiky a náhodný výběr ředitelů základních škol. Výsledky zkoumání jsou východiskem pro modelování výchovy ke zdraví na ZŠ, jehož cílem je přispět k optimalizaci realizace vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 3. 7. 2024 04:54