2011
Modelling of Physical Education and Physical Regimen in Lower Primary Schools
MUŽÍK, Vladislav, Daniela JONÁŠOVÁ, Vojtěch NOVÁČEK, Hana ŠERÁKOVÁ, Marek TRÁVNÍČEK et. al.Základní údaje
Originální název
Modelling of Physical Education and Physical Regimen in Lower Primary Schools
Název česky
Modelování tělesné výchovy a pohybového režimu žáků na 1. stupni základní školy
Autoři
MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí), Daniela JONÁŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Vojtěch NOVÁČEK (203 Česká republika, domácí), Hana ŠERÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Marek TRÁVNÍČEK (203 Česká republika, domácí), Petr VLČEK (203 Česká republika, domácí) a Jaroslav VRBAS (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Through Education, od s. 271-280, 10 s. 2011
Nakladatel
Masaryk University
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055280
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5720-3
Klíčová slova česky
tělesná výchova; modelování tělesné výchovy; pohybová aktivita; pohybový režim žáků; 1. stupeň základní školy; projektované kurikulum; realizované kurikulum
Klíčová slova anglicky
physical education; physical education modelling; physical activity; physical regimen; lower primary school; projected curriculum; implemented curriculum
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2015 16:49, Mgr. Daniela Jonášová
V originále
The paper presents the results of a subproject pursued within the School and Health for the 21st Century (Škola a zdraví pro 21. století) research project (2005-2011). The subproject focuses on physical education in lower primary schools. It deals with the projected and implemented curriculum of physical education as well as pupils’ overall daily physical activity. The research methods include content analysis of documents, systematic observation of the interaction in physical education classes, standardised controlled interviews, questionnaires, day time records, and modelling of the physical education curriculum. In addition, educational documents containing the projected curriculum of physical education were analysed. Other deployed methods involve research samples representative of the Czech Republic citizens and available samples of primary school teachers and pupils. The results provide a basis for physical education modelling in lower primary schools. This modelling contains the intervention project Pupils on the Move (Školáci v pohybu) influencing the interaction between the teacher and pupils in physical education classes, pupils’ school and out-of-school physical activity, and monitoring of pupils’ health and fitness. The aim of physical education modelling is to contribute to the optimisation of the physical regimen of primary school pupils.
Česky
Příspěvek shrnuje výsledky dílčího projektu výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století (2005-2011). Dílčí projekt je orientován na tělesnou výchovu na 1. stupni ZŠ. Zabývá se projektovaným a realizovaným kurikulem tělesné výchovy i celodenní pohybovou aktivitou žáků. Výzkumnými metodami byly obsahová analýza dokumentů, systematické pozorování interakce ve výuce tělesné výchovy, standardizované řízené rozhovory, dotazníky, časové snímky dne a modelování kurikula tělesné výchovy. Analyzovány byly vzdělávací dokumenty obsahující projektované kurikulum tělesné výchovy. Výzkumnými soubory při uplatnění dalších metod byly reprezentativní soubory občanů České republiky a dostupné soubory učitelů a žáků základních škol. Získané poznatky jsou východiskem pro modelování tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Toto modelování obsahuje intervenční projekt Školáci v pohybu, ovlivňující interakci učitel – žák ve výuce tělesné výchovy, školní i mimoškolní pohybovou aktivitu žáků a monitoring zdravotně orientované zdatnosti žáků. Cílem modelování tělesné výchovy je přispět k optimalizaci pohybového režimu žáků na 1. stupni ZŠ.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|