BARTOŇOVÁ, Miroslava. Rodina s dítětem se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním. In VÍTKOVÁ, M. OPATŘILOVÁ, D. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu. MSD. Brno: Masarykova Univerzita, 2011, s. 111-136, 25 s. ISBN 978-80-210-5693-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rodina s dítětem se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním
Název anglicky Families with Children with Disability and Social Disadantage
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání MSD. Brno, VÍTKOVÁ, M. OPATŘILOVÁ, D. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu, od s. 111-136, 25 s. 2011.
Nakladatel Masarykova Univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055307
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5693-0
Klíčová slova česky rodina postižené dítě funkce rodiny residence výchovný styl výchova romská rodina minorita majorita rodiče sourozenci
Klíčová slova anglicky family handicapped child function of the family residence parenting style parenting Roma family minority majority parents siblings
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 2. 3. 2014 21:42.
Anotace
Kapitola prezentuje rodinu jako prostředí, které nabízí dítěti mnoho podnětů, vznikají tu první vazby dítěte, dítě si osvojuje žádoucí způsoby chování. Jako výchovné prostředí je rodina považována za činitele prvořadého významu. Upozorňuje na funkce rodiny, která bývá většinou charakterizována jako souhrn úkolů, které rodina plní vůči svým členům v rámci daného sociálního prostředí. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V závěru obracíme zřetel na rodiny s postiženými dětmi a zmiňujeme faktory resilience v těchto rodinách.
Anotace anglicky
Chapter presents the family as an environment that offers many impulses about the child, formed the first link of the child, the child learns the desired behavior. As the educational environment, the family is considered as a factor of primary importance. Indicates a function of the family, which is usually characterized as a set of tasks to perform to their family members within a given social environment. It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education.In conclusion, we turn attention to families with disabled children and mention resilience factors in these families.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:47