C 2011

Studijní obor speciální pedagogika pro učitele středních škol – výzkumné projekty

BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Studijní obor speciální pedagogika pro učitele středních škol – výzkumné projekty

Název anglicky

Study Programme Special Education for Teachers of Secondary Schools – Research Projekts.

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí) a Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

MSD. Brno, FRIEDMANN, Z. et al. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce, od s. 131-154, 23 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055309

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5602-2

Klíčová slova česky

speciální pedagogika inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola učitel odborných předmětů

Klíčová slova anglicky

Special Education Inclusive Education Pupils with Special Needs Secondary School Teacher of Vocational Subjects

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2014 21:44, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

Se změnou pohledu na edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (inkluzivní vzdělávání) se mění postavení učitelů a speciálních pedagogů na školách a charakter jejich úkolů při edukativním procesu. Stať se zabývá analýzou úspěšnosti studijního oboru Speciální pedagogika pro učitele středních škol v kombinaci se studijním oborem Učitelství odborných předmětů pro střední školy – specializace služby, studovaném v rámci studijního programu učitelství pro střední školy v navazujícím magisterském studiu, kombinovaná forma na základě realizovaných výzkumných projektů absolventů studia.

Anglicky

Changes in the perspective on education of pupils with special educational needs (inclusive education) also changes the roles of regular teachers and special teachers and the nature of their duties in the educational process. The article deals with questions of new field of study Special Education for teachers of Secondary schools in combination field of study Teaching vocational subjects – specialization Services, studied as part of field of study Secondary School Teaching, follow Master Program degree, distance form, on the basis of research projects undertaken graduate studies.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání