C 2012

Language, Humour, and the Media

ERMIDA, Isabel a Jan CHOVANEC

Základní údaje

Originální název

Language, Humour, and the Media

Název česky

Jazyk, humor a média

Autoři

ERMIDA, Isabel a Jan CHOVANEC

Vydání

1. vyd. Newcastle upon Tyne, Chovanec, Jan and Isabel Ermida (eds.) Language and Humour in the Media, od s. 1-8, 8 s. 2012

Nakladatel

Cambridge Scholars Publishing

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

1-4438-3894-2

Klíčová slova česky

humor; teorie humoru

Klíčová slova anglicky

humour; humour theories

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2013 12:41, prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.

Anotace

V originále

The article provides a theoretical basis for extending the study of humour into mass media domains. It overviews the research questions central to the history of humour studies and addresses the two paradigms around which the linguistics of humour has spun: on the one hand, structurally-oriented approaches and, on the other, interactional and pragmatic ones.

Česky

Článek je teoretickým úvodem ke studiu humoru v masmediálních kontextech. Text podává přehled otázek, kterými se v oblasti humoru zabývali badatelé v minulosti, a rozebírá dvě základní paradigmata, v rámci nichž se v moderní době humor analyzuje, tj. strukturně orientovou a interakčně-pragmatickou analýzu.