2012
Language, Humour, and the Media
ERMIDA, Isabel a Jan CHOVANECZákladní údaje
Originální název
Language, Humour, and the Media
Název česky
Jazyk, humor a média
Autoři
ERMIDA, Isabel a Jan CHOVANEC
Vydání
1. vyd. Newcastle upon Tyne, Chovanec, Jan and Isabel Ermida (eds.) Language and Humour in the Media, od s. 1-8, 8 s. 2012
Nakladatel
Cambridge Scholars Publishing
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
1-4438-3894-2
Klíčová slova česky
humor; teorie humoru
Klíčová slova anglicky
humour; humour theories
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2013 12:41, prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
V originále
The article provides a theoretical basis for extending the study of humour into mass media domains. It overviews the research questions central to the history of humour studies and addresses the two paradigms around which the linguistics of humour has spun: on the one hand, structurally-oriented approaches and, on the other, interactional and pragmatic ones.
Česky
Článek je teoretickým úvodem ke studiu humoru v masmediálních kontextech. Text podává přehled otázek, kterými se v oblasti humoru zabývali badatelé v minulosti, a rozebírá dvě základní paradigmata, v rámci nichž se v moderní době humor analyzuje, tj. strukturně orientovou a interakčně-pragmatickou analýzu.