ERMIDA, Isabel a Jan CHOVANEC. Language, Humour, and the Media. In Chovanec, Jan and Isabel Ermida (eds.) Language and Humour in the Media. 1. vyd. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2012, s. 1-8. ISBN 1-4438-3894-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Language, Humour, and the Media
Název česky Jazyk, humor a média
Autoři ERMIDA, Isabel a Jan CHOVANEC.
Vydání 1. vyd. Newcastle upon Tyne, Chovanec, Jan and Isabel Ermida (eds.) Language and Humour in the Media, od s. 1-8, 8 s. 2012.
Nakladatel Cambridge Scholars Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 1-4438-3894-2
Klíčová slova česky humor; teorie humoru
Klíčová slova anglicky humour; humour theories
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D., učo 463. Změněno: 25. 2. 2013 12:41.
Anotace
The article provides a theoretical basis for extending the study of humour into mass media domains. It overviews the research questions central to the history of humour studies and addresses the two paradigms around which the linguistics of humour has spun: on the one hand, structurally-oriented approaches and, on the other, interactional and pragmatic ones.
Anotace česky
Článek je teoretickým úvodem ke studiu humoru v masmediálních kontextech. Text podává přehled otázek, kterými se v oblasti humoru zabývali badatelé v minulosti, a rozebírá dvě základní paradigmata, v rámci nichž se v moderní době humor analyzuje, tj. strukturně orientovou a interakčně-pragmatickou analýzu.
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2024 07:10