PROCHÁZKOVÁ, Lucie a Iveta ŘEZNÍČKOVÁ. Integrativní vzdělávání žáků se spinální svalovou atrofií. In Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2011. ISBN 978-80-7315-215-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integrativní vzdělávání žáků se spinální svalovou atrofií
Název anglicky Integrative Education of Students with Spinal Muscular Atrophy
Autoři PROCHÁZKOVÁ, Lucie a Iveta ŘEZNÍČKOVÁ.
Vydání Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2011.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-215-4
Klíčová slova česky spinální svalová atrofie; neuromuskulární onemocnění; integrace; pomůcky; asistence; překážky
Klíčová slova anglicky spinal muscular atrophy; neuromuscular disease; integration; supporting aid; assistance; obstacles
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D., učo 20097. Změněno: 2. 2. 2012 14:26.
Anotace
Spinální svalová atrofie patří mezi vrozené neuromuskulární choroby s progresivním průběhem, které se vyznačují pokračujícím omezením zejména v oblasti motoriky, které má zásadní vliv na život člověka a jeho možnosti. U dětí je pozornost třeba věnovat vzdělávání, které je vzhledem k nepostižení intelektu možné integrativním způsobem. Je však nutná zvýšená míra podpory. Tento text prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření.
Anotace anglicky
Spinal muscular atrophy is a congenital neuromuscular disease with progressive course. The disease causes progressive loss of motor skills and, therefore, significantly impacts the life of the person and his/her possibilities. Education should be the main focus with children, it is possible the integrative way. However, more support measures have to take place. This text presents results of a qualitative research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 15:19