a 2011

Vliv roztroušené sklerózy na život člověka

PROCHÁZKOVÁ, Lucie

Basic information

Original name

Vliv roztroušené sklerózy na život člověka

Name (in English)

Influence of Multiple Sclerosis on Person´s Life

Edition

Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-215-4

Keywords (in Czech)

roztroušená skleróza; progresivní onemocnění; omezení hybnosti a koordinace pohybů; podpůrná opatření; rehabilitace

Keywords in English

multiple sclerosis; progressive disease; limitation of mobility and coordination of movements; supporting measures; physiotherapy

Tags

Reviewed
Změněno: 2/2/2012 14:30, PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.

Abstract

V originále

Roztroušená skleróza je neurologické onemocnění s progresivním charakterem. Má vliv na celkový život člověka. Toto onemocnění postihuje nejen samotné nemocné osoby, nýbrž i jejich rodiny, proto je zapotřebí dostatek informací a dostupnost podpory. Tento text analyzuje na základě výzkumu názory osob s roztroušenou sklerózou a formuluje doporučení.

In English

Multiple sclerosis is a progressive disease. It greatly influences the life of ill persons. The disease affects not only the person, but also his/her whole family. Therefore, it is inevitable to ensure access to information and support. The text is based on a research and offers an analysis of opinions of persons with multiple sclerosis. Furthermore, it proposes possible future approaches and changes in the current system.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education