BELLÓN AGUILERA, José Luis. La novela familiar freudiana en la literatura y el cine (notas). Studia Romanistica, AFPUO. Ostrava: Ostravská univerzita, 2009, roč. 9/2009, č. 1, s. 97-105. ISSN 1803-6406.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název La novela familiar freudiana en la literatura y el cine (notas)
Název česky Freudovský rodinný román – při interpretaci filmu a literatury
Název anglicky Freudian Family Romance in Literature and Cinema (Notes)
Autoři BELLÓN AGUILERA, José Luis.
Vydání Studia Romanistica, AFPUO, Ostrava, Ostravská univerzita, 2009, 1803-6406.
Další údaje
Originální jazyk španělština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Freudovský rodinný román podvědomí psychoanalýza sirotci film literatura
Klíčová slova anglicky Family Romance Unconscious Psychoanalysis Orphans Cinema Literature
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. José Luis Bellón Aguilera, PhD., učo 116683. Změněno: 3. 2. 2012 10:08.
Anotace
El presente trabajo expone las líneas generales de la llamada “novela familiar” freudiana, valorando su operatividad en el estudio de la literatura y el cine. El ensayo describe la historia del trabajo de Freud y cómo se le puede incorporar a la lectura del cine y la literatura, en el que abundan los elementos de esta narrativa inconsciente (huérfanos, madres perdidas, figuras parentales autoritarias, p. ej.). Este trabajo incorpora también otras nociones del psicoanálisis (sublimación, ensonnaciones diurnas, voyeurismo, pulsión de muerte).
Anotace česky
Práce se zabývá teorií o „freudovském rodinném románu“ a zkoumá její schopnost analyzovat film a literaturu. Esej představuje historii této Freudovy práce a jejího využití při interpretaci filmu a literatury.
Anotace anglicky
Freudian Family Romance in Literature and Cinema (Notes). This work approaches the so-called “Freudian family romance”, assessing its operational capacity in the study of cinema and literature. The essay presents a history of this Freud’s work and how it can be incorporated to understanding of cinema and literature, in both of which the elements of this subconscious narrative are abundant (orphans, missing mothers, authoritarian parental figures, e.g.). In this work are also used other notions from Freud and Lacan (sublimation, day-dreaming, voyeurism, death-drive).
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 13:33