C 2011

Teaching English to Learners with Autism Spectrum Disorders – Case Studies

BAZALOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Teaching English to Learners with Autism Spectrum Disorders – Case Studies

Autoři

BAZALOVÁ, Barbora ORCID (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

První vydání. Brno, Talented Learner, od s. 167-189, 23 s. Výzkumné práce. Svazek 4. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055395

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5701-2

Klíčová slova anglicky

autism spectrum disorders; autism; English; language; education; research; case study; interview

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 2. 2016 22:53, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.

Anotace

V originále

This research project follows the theoretical data presented in the previous chapter. Learning a foreign language is compulsory for children from grades 3 to 9 in mainstream schools, above that, a second foreign language is added in lower secondary schools. This means that also students with Asperger syndrome, who are often integrated into mainstream schools, have to learn the language. We are presenting five case studies and summary of three interviews with mothers. Our intention was not to present detailed case studies with methodology and didactics of English but to give overview of possible ways of teaching language to such a specific group. The main aim of this paper is to show that learning language is meaningful to this group to the same extent as to everybody else. We provide useful material of this specificity for both teachers and parents.

Česky

Výzkumný projekt je pokračováním teoretického sběru dat. Data byla prezentována v předchozí kapitole. Učení se cizímu jazyku je povinné pro žáky od 3. do 9. třídy. Druhý jazyk se přidává na druhém stupni. Znamená to, že také žáci s Aspergerovým syndromem, kteří se vzdělávají forou integrace, si musejí osvojovat cizí jazyk. Prezentujeme pět případových studií spolu se shrnutím závěrů z rozhovorů s matkami dětí. Záměrem nebylo předložit detailní případové studie spolu s metodologií a didaktikou jazyka, ale nabídnout přehled možných způsobů výuky anglického jazyka u tak specifické skupiny. Chceme poukázat na to, že učení se cizímu jazyku má svůj nezastupitelný význam v edukaci žáků s tímto syndromem. Materiál může být přínostný jak pro pedagogy, tak i rodiče.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání