BAZALOVÁ, Barbora a Jana NOVÁKOVÁ. Edukační a terapeutická intervence u žáků s poruchou autistického spektra. In OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantages. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 269-281. 329. publikace (Paido). ISBN 978-80-7315-219-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Edukační a terapeutická intervence u žáků s poruchou autistického spektra.
Název anglicky Educational and Therapeutic Approaches in Students with Autism Spectrum Disorders.
Autoři BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana NOVÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantages. od s. 269-281, 13 s. 329. publikace (Paido), 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055403
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-219-2
Klíčová slova česky edukace; terapie; intervence; žák; porucha autistického spektra; autismus; přístup; program
Klíčová slova anglicky education; therapy; intervention; student; autism spectrum disorder; autism; approach; program
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Změněno: 15. 2. 2016 22:59.
Anotace
Text prezentuje nabídku edukačních a terapeutických intervencí vhodných pro žáky s poruchou autistického spektra. Při výběru intervence je důležité zohlednit individuální zvláštnosti každého žáka a specifika projevů poruchy autistického spektra. Výběr záleží na dostupné nabídce a vhodnosti intervence jak pro dítě, tak i jeho rodinu. Využívání některých intervencí demonstrujeme na výzkumném souboru 237 rodin s dítětem s diagnózou poruchy autistického spektra.
Anotace anglicky
The text presents a range of educational and therapeutic interventions appropriate for children with autism spectrum disorder. The choice of intervention depends on the particularities of each student and specific manifestations of autism spectrum disorders. Selection depends on availability and suitability of interventions for both child and his family. The use of some interventions is demonstrated on a sample of 237 families with a child diagnosed with autism spectrum disorders.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 00:25