LOJDOVÁ, Kateřina. Hodnoty v prostředí punkové subkultury. Studia paedagogica, Brno: MU, 2011, roč. 16, č. 2, s. 131-157. ISSN 1803-7437. doi:10.5817/SP2011-2-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hodnoty v prostředí punkové subkultury
Název anglicky Values in Punk Subculture Environment
Autoři LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studia paedagogica, Brno, MU, 2011, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00050469
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2011-2-7
Klíčová slova česky punk; kvalitativní výzkum; socializace; subkultury mládeže
Klíčová slova anglicky punk; qualitative research; socialization; subculture
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154. Změněno: 22. 8. 2012 07:17.
Anotace
Tato práce se zabývá analýzou hodnot v punkové subkultuře. Punková subkultura je ukotvena na poli sociální pedagogiky jako jedno z přirozených prostředí výchovy. Diskutováno je také užívání pojmu subkultura v éře, která bývá označována jako postsubkulturní. Výzkum se zakládá na polostrukturovaných rozhovorech se sedmi členy punkové subkultury. Hodnoty, které popisují, jsou rozděleny na tvůrčí, sociální a environmentální, materiální a hodnotu zábavy. Výzkum se snaží nahlédnout i na hodnoty částečně zamlčované a připisované jiné části subkultury.
Anotace anglicky
This paper analyses values in punk subculture. It defines the punk subculture as one of the environments of education and such an important subject of Social Education. The use of term “subculture” in an age which is defined as ”post-subculture” is also included. The research is based on qualitative semi-structured interviews with seven young members of the punk subculture. The findings are dived into four groups and describe creative values, social and environmental values, material values and the value of fun. Finally, hidden values are mentioned.
Návaznosti
GD406/09/H040, projekt VaVNázev: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Grantová agentura ČR, Doktorské granty
VytisknoutZobrazeno: 10. 4. 2020 08:56