J 2011

Hodnoty v prostředí punkové subkultury

LOJDOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Hodnoty v prostředí punkové subkultury

Název anglicky

Values in Punk Subculture Environment

Autoři

LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Studia paedagogica, Brno, MU, 2011, 1803-7437

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00050469

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

punk; kvalitativní výzkum; socializace; subkultury mládeže

Klíčová slova anglicky

punk; qualitative research; socialization; subculture

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 8. 2012 07:17, doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.

Anotace

V originále

Tato práce se zabývá analýzou hodnot v punkové subkultuře. Punková subkultura je ukotvena na poli sociální pedagogiky jako jedno z přirozených prostředí výchovy. Diskutováno je také užívání pojmu subkultura v éře, která bývá označována jako postsubkulturní. Výzkum se zakládá na polostrukturovaných rozhovorech se sedmi členy punkové subkultury. Hodnoty, které popisují, jsou rozděleny na tvůrčí, sociální a environmentální, materiální a hodnotu zábavy. Výzkum se snaží nahlédnout i na hodnoty částečně zamlčované a připisované jiné části subkultury.

Anglicky

This paper analyses values in punk subculture. It defines the punk subculture as one of the environments of education and such an important subject of Social Education. The use of term “subculture” in an age which is defined as ”post-subculture” is also included. The research is based on qualitative semi-structured interviews with seven young members of the punk subculture. The findings are dived into four groups and describe creative values, social and environmental values, material values and the value of fun. Finally, hidden values are mentioned.

Návaznosti

GD406/09/H040, projekt VaV
Název: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Grantová agentura ČR, Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování