C 2011

Historicko-srovnávací analýza kurikulárních dokumentů dějepisu

JIREČEK, Miroslav

Základní údaje

Originální název

Historicko-srovnávací analýza kurikulárních dokumentů dějepisu

Název česky

Historicko-srovnávací analýza kurikulárních dokumentů dějepisu

Název anglicky

Comparative historical analysis history curriculum

Autoři

JIREČEK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje, od s. 23-43, 21 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 23, 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055433

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5705-0

Klíčová slova česky

dějepis; kurikulum; historicko-srovnávací analýza

Klíčová slova anglicky

history; curriculum; comparative historical analysis

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2013 16:43, Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola rozpracovává teoretická a metodologická východiska související se zkoumáním vývoje vyučovacího předmětu dějepis. Důraz je kladen na zkoumání vývoje postavení, cílů a obsahu tohoto předmětu na školách odpovídajících druhému stupni dnešní základní školy od roku 1918 do současnosti. Výzkum je založen na analýze kurikulárních dokumentů. Představeny jsou také výsledky získané pomocí výzkumného nástroje vyvinutého autorem.

Anglicky

The research chapter elaborates on theoretical background and methodology related to research into the development of History as a school subject. The chapter addresses the progress of the aims and content of History at lower secondary educational level since 1918. It is based on an analysis of curricular ducuments and presents the results acquired by means of a research instrument developed by the author.

Návaznosti

MUNI/A/1020/2010, interní kód MU
Název: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality ve vzdělávání (Akronym: NAME 2011)
Investor: Masarykova univerzita, Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty