p 2012

Proč jako doktorand (ne)učit kurzy pedagogické a školní psychologie

MAREŠ, Jan

Základní údaje

Originální název

Proč jako doktorand (ne)učit kurzy pedagogické a školní psychologie

Název anglicky

Why as a doctoral student (not) to teach courses in educational psychology and school psychology

Autoři

MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

PhD existence II: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech, 2012

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/12:00059299

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

profesní příprava; doktorské studium; vysokoškolská výuka; profesní vývoj; vstup do profese; sebereflexe; sebezkušenost

Klíčová slova anglicky

teaching; doctoral study; higher education teaching; professional development; entry into the profession; self-reflection; selfexperience
Změněno: 8. 2. 2012 15:27, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je přispět k debatě o systému profesní přípravy vyučujících doktorandů na základě osobní zkušenosti autora. Zapojení studentů doktorských studijních programů do výuky, které je z hlediska profesního růstu velmi užitečné, totiž může mít celou i řadu úskalí. Příspěvek se zaměří na reflexi individuální profesní zkušenosti autora s výukou kurzů pedagogické a školní psychologie, které krom obvyklých potíží, které přináší ve výuce nezkušenost a nedostatek profesní přípravy, přináší i konfrontaci těchto problémů s vlastním obsahem výuky. Vzniká tím specifická výuková situace i sebezkušenost, která může být z hlediska dalšího profesního směřování zásadní.

Anglicky

This paper aims to contribute to the debate on doctoral students teaching training system based on author personal experience. Involving students in doctoral programs of teaching, which is in terms of career growth very useful, because it may also have a whole range of difficulties. This paper will focus on the reflection of an individual author's professional experience in teaching courses teaching and school psychology, in addition to the usual problems that brings in teaching inexperience and lack of training, confrontation brings these issues with the editorial content of instruction. This creates the specific learning situation and selfexperience, which may be essential for future professional orientation.

Návaznosti

155981-LLP-1-2009-UK-ERASMUS, interní kód MU
Název: EUROPLAT - European Network for Psychology Learning and Teaching (Akronym: EUROPLAT)
Investor: Evropská unie, EUROPLAT - European Network for Psychology Learning and Teaching, Tematické sítě