2012
Proč jako doktorand (ne)učit kurzy pedagogické a školní psychologie
MAREŠ, JanZákladní údaje
Originální název
Proč jako doktorand (ne)učit kurzy pedagogické a školní psychologie
Název anglicky
Why as a doctoral student (not) to teach courses in educational psychology and school psychology
Autoři
MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
PhD existence II: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech, 2012
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/12:00059299
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
profesní příprava; doktorské studium; vysokoškolská výuka; profesní vývoj; vstup do profese; sebereflexe; sebezkušenost
Klíčová slova anglicky
teaching; doctoral study; higher education teaching; professional development; entry into the profession; self-reflection; selfexperience
Změněno: 8. 2. 2012 15:27, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je přispět k debatě o systému profesní přípravy vyučujících doktorandů na základě osobní zkušenosti autora. Zapojení studentů doktorských studijních programů do výuky, které je z hlediska profesního růstu velmi užitečné, totiž může mít celou i řadu úskalí. Příspěvek se zaměří na reflexi individuální profesní zkušenosti autora s výukou kurzů pedagogické a školní psychologie, které krom obvyklých potíží, které přináší ve výuce nezkušenost a nedostatek profesní přípravy, přináší i konfrontaci těchto problémů s vlastním obsahem výuky. Vzniká tím specifická výuková situace i sebezkušenost, která může být z hlediska dalšího profesního směřování zásadní.
Anglicky
This paper aims to contribute to the debate on doctoral students teaching training system based on author personal experience. Involving students in doctoral programs of teaching, which is in terms of career growth very useful, because it may also have a whole range of difficulties. This paper will focus on the reflection of an individual author's professional experience in teaching courses teaching and school psychology, in addition to the usual problems that brings in teaching inexperience and lack of training, confrontation brings these issues with the editorial content of instruction. This creates the specific learning situation and selfexperience, which may be essential for future professional orientation.
Návaznosti
155981-LLP-1-2009-UK-ERASMUS, interní kód MU |
|