KLENKOVÁ, Jiřina and Marie VÍTKOVÁ. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Inclusive Education – Provisions for Different Age Groups and Disabilities). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 386 pp. ISBN 978-80-210-5731-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení
Name (in English) Inclusive Education – Provisions for Different Age Groups and Disabilities
Authors KLENKOVÁ, Jiřina and Marie VÍTKOVÁ.
Edition 1. vydání. Brno, 386 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Editing of thematic compilation, editing of monothematic issue of professional journal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Medicine
ISBN 978-80-210-5731-9
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání, sociální inkluze, žák s narušenou komunikační schopností, se sluchovým postižením, se zdravotním postižením, s poruchami chování a sociálním znevýhodněním, informační a komunikační technologie
Keywords in English inclusive education, social inclusion, pupil with communication disorder, pupil with hearing impairment, pupil with health disability, pupil behavioral disorder and social disadvantage, information and communication technologies
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 14/2/2012 13:52.
Abstract
Publikace obsahuje kapitoly, které se zabývají inkluzivním vzděláváním a sociální inkluzí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Charakterizují inkluzivní přístupy k osobám se zdravotním postižením. Dále se zde pojednává o informačních a komunikačních technologiích, které se využívají při vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami.
Abstract (in English)
The book presents research supported by the project Support of grant projects of specific research. The publication is divided into five themes, which follow the focus of doctoral students of Special education and their supervisors. These themes include: Inclusive education and social integration, Education of pupils with communication disorders and pupils with hearing impairments in mainstream schools, Inclusive approaches to people with disabilities, Inclusive education in mainstream schools with focus on pupils with behavioral disorders and social disadvantages, and ICT in education of individuals with special needs.
PrintDisplayed: 27/8/2024 05:20