PEŠKOVÁ, Karolína. Kategoriální systém pro posuzování vizuálních prostředků v učebnicích němčiny pro výuku reálií: Ověřování, modifikace, aplikace. In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová., S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 75-90. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155. ISBN 978-80-210-5718-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kategoriální systém pro posuzování vizuálních prostředků v učebnicích němčiny pro výuku reálií: Ověřování, modifikace, aplikace
Název anglicky System of Categories for Evaluation of Visuals for Teaching about German Speaking Countries in German Language Textbooks: Validation, Modifi cation, Application
Autoři PEŠKOVÁ, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Janíková, V., Píšová, M., Hanušová., S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků, od s. 75-90, 16 s. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155, 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055543
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5718-0
Klíčová slova česky kategoriální systém; vizuální prostředky; výuka reálií; němčina jako druhý cizí jazyk; učebnice; ověřování; modifikace, aplikace, analýza
Klíčová slova anglicky system of categories; visuals; textbooks; teaching about German speaking countries; German as a second foreign language; validation; modification; application; analysis
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 23. 1. 2013 10:54.
Anotace
V kapitole představujeme vývoj vlastního kategoriálního systému pro posuzování typů, obsahů a funkcí vizuálních prostředků v učebnicích němčiny pro výuku reálií. Popisujeme jeho ověřování pomocí výpočtu míry shody mezi dvěma kódovateli, modifikace kategoriálního systému a jeho aplikaci na příkladu analýzy jedné učebnice.
Anotace anglicky
This chapter presents development of the system of categories for evaluation of visuals for teaching about German speaking countries in German language textbooks. We describe its validation by calculation of inter-rater reliability, its modification and application in an analysis of one textbook.
Návaznosti
MUNI/A/1018/2010, interní kód MUNázev: Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků (Akronym: METO)
Investor: Masarykova univerzita, Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 20:07