ŠVANDOVÁ, Eva, Eva ŠTĚPÁNKOVÁ a Sylva ŽÁKOVÁ TALPOVÁ. Ekonomika malých a středních podniků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 151 s. ISBN 978-80-210-5494-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ekonomika malých a středních podniků
Autoři ŠVANDOVÁ, Eva, Eva ŠTĚPÁNKOVÁ a Sylva ŽÁKOVÁ TALPOVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, 151 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Lékařská fakulta
ISBN 978-80-210-5494-3
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 14. 2. 2012 13:24.
Anotace
Skriptum „Ekonomika malých a středních podniků“ poskytuje základní informace v oblasti podnikové ekonomiky, které jsou nezbytné k porozumění fungování a řízení malých a středních podniků. Skriptum bude studentům pomocníkem při osvojování si základních principů a pojmů v rámci podnikového hospodářství a podnikání, při volbě právní formy podniku, při pochopení fungování podniku z pohledu majetkové a kapitálové struktury a následné finanční analýzy podniku. V dalších kapitolách se skriptum věnuje již jednotlivým podnikovým činnostem, které v podniku probíhají, a to bez ohledu na právní formu, majetkovou i kapitálovou strukturu či na finanční stav podniku. Jedná se o činnosti podnikové řízení, řízení lidských zdrojů, nákupní činnost, výrobní činnost a v neposlední řadě marketing tedy odbyt. Dále je skriptum doplněno o kapitolu věnovanou daňové soustavě v ČR, se kterou se podnik potýká při svém fungování den co den. Oproti předchozímu vydání bylo skriptum doplněno o kapitoly věnované environmentálnímu managementu a strategickému managementu, které rozšiřují pohled studenta na podnik a jeho fungování v tržní ekonomice.
Anotace anglicky
The textbook “Economics for small and medium-sized enterprises” provides basic information on business management, which are necessary to understand the functioning and management of small and medium-sized enterprises. The textbook will help students in mastering the basic principles and concepts in business management and entrepreneurship, in choosing the legal form of business, understand the functioning of the enterprise in terms of assets and capital structure and subsequent financial analysis. In subsequent chapters, the textbook is devoted to individual corporate activities that take place in the enterprise, regardless of legal status, ownership and capital structure and financial status of the company. These business activities are business management, human resource management, purchasing, manufacturing and, finally, therefore marketing. In addition, the chapter devoted to the tax system in the Czech Republic supplements the textbook, because company faces taxes in its operation every day. The textbook is enriched compared with the previous edition with chapters on environmental management and strategic management, which extends the student's view of the firm and its functioning in a market economy.
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 12:26