2011
K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků
PÍŠOVÁ, Michaela, Věra JANÍKOVÁ a Světlana HANUŠOVÁZákladní údaje
Originální název
K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků
Název česky
K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků
Název anglicky
Notes on Research Methodology in Foreign Language Didactics
Autoři
PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí), Věra JANÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků, od s. 11 - 25, 15 s. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155, 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055615
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5718-0
Klíčová slova česky
didaktika cizího jazyk; výzkum v didaktice cizích jazyků; konceptualizační a operacionalizační rovina; perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků v ČR
Klíčová slova anglicky
foreign language didactics; research in foreign language didactics; conceptualisation and operationalisation levels; perspectives of research in foreign language didactics in the Czech Republic
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 07:03, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Autorky analyzují aktuální zaměření a metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků v posledním desetiletí, kdy v České republice zaznamenáváme (znovu)obnovení zájmu o oborově didaktické myšlení. Procesy emancipace oborových didaktik přímo souvisí s vymezením metodologie specifi cké pro danou disciplínu a s komplexní charakteristikou výzkumného pole.
Anglicky
The authors analyse the current focus and research methods in foreign language didactics in the last decade when a new revival of interest in subject didactics thinking has been (re)appearing. The processes of subject didactics emancipation are directly connected with defi ning methodology specifi c for the given discipline and with the complex characteristic of the research field.