C 2011

K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků

PÍŠOVÁ, Michaela, Věra JANÍKOVÁ a Světlana HANUŠOVÁ

Základní údaje

Originální název

K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků

Název česky

K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků

Název anglicky

Notes on Research Methodology in Foreign Language Didactics

Autoři

PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí), Věra JANÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků, od s. 11 - 25, 15 s. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155, 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055615

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5718-0

Klíčová slova česky

didaktika cizího jazyk; výzkum v didaktice cizích jazyků; konceptualizační a operacionalizační rovina; perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků v ČR

Klíčová slova anglicky

foreign language didactics; research in foreign language didactics; conceptualisation and operationalisation levels; perspectives of research in foreign language didactics in the Czech Republic

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 07:03, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Anotace

V originále

Autorky analyzují aktuální zaměření a metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků v posledním desetiletí, kdy v České republice zaznamenáváme (znovu)obnovení zájmu o oborově didaktické myšlení. Procesy emancipace oborových didaktik přímo souvisí s vymezením metodologie specifi cké pro danou disciplínu a s komplexní charakteristikou výzkumného pole.

Anglicky

The authors analyse the current focus and research methods in foreign language didactics in the last decade when a new revival of interest in subject didactics thinking has been (re)appearing. The processes of subject didactics emancipation are directly connected with defi ning methodology specifi c for the given discipline and with the complex characteristic of the research field.