D 2011

Perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků

PÍŠOVÁ, Michaela a Světlana HANUŠOVÁ

Základní údaje

Originální název

Perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků

Název česky

Perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků

Název anglicky

Research perspectives in foreign language didactics

Autoři

PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí) a Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 398-404, 7 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055646

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5774-6

DOI

10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-47

Klíčová slova česky

didaktika cizích jazyků; metody výzkumu v didaktice cizích jazyků; tematické zaměření výzkumných studií; perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků

Klíčová slova anglicky

foreign language didactics; research methods in foreign language didactics; research focus; perspectives of research in foreign language didactics

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 07:14, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Anotace

V originále

Po období „anti-didaktiky“ v 90. letech minulého století zaznamenáváme v posledním desetiletí obnovení zájmu o oborově didaktické myšlení. S procesy emancipace oborových didaktik přímo souvisí vymezení metodologie specifické pro danou disciplínu a také komplexní charakteristika výzkumného pole. Příspěvek mapuje aktuální zaměření a metody výzkumu v didaktice cizích jazyků (s akcentem na didaktiku anglického jazyka) v České republice, a to v perspektivě mezinárodních trendů.

Anglicky

After the “anti-didactic era“ in the 90s of the last century the renewal of interest in subject matter didactic thinking has been noted. Subject matter didactic and its emancipation processes are directly linked to the specification of research methods and with complex characteristics of research field. The paper maps current focus and research methods in foreign language didactics (with special attention to English language didactics) in the Czech Republic.