2011
Perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků
PÍŠOVÁ, Michaela a Světlana HANUŠOVÁZákladní údaje
Originální název
Perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků
Název česky
Perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků
Název anglicky
Research perspectives in foreign language didactics
Autoři
PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí) a Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
první. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 398-404, 7 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055646
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5774-6
DOI
10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-47
Klíčová slova česky
didaktika cizích jazyků; metody výzkumu v didaktice cizích jazyků; tematické zaměření výzkumných studií; perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků
Klíčová slova anglicky
foreign language didactics; research methods in foreign language didactics; research focus; perspectives of research in foreign language didactics
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 07:14, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Po období „anti-didaktiky“ v 90. letech minulého století zaznamenáváme v posledním desetiletí obnovení zájmu o oborově didaktické myšlení. S procesy emancipace oborových didaktik přímo souvisí vymezení metodologie specifické pro danou disciplínu a také komplexní charakteristika výzkumného pole. Příspěvek mapuje aktuální zaměření a metody výzkumu v didaktice cizích jazyků (s akcentem na didaktiku anglického jazyka) v České republice, a to v perspektivě mezinárodních trendů.
Anglicky
After the “anti-didactic era“ in the 90s of the last century the renewal of interest in subject matter didactic thinking has been noted. Subject matter didactic and its emancipation processes are directly linked to the specification of research methods and with complex characteristics of research field. The paper maps current focus and research methods in foreign language didactics (with special attention to English language didactics) in the Czech Republic.