NĚMEC, Jiří a Lenka GULOVÁ. The Integration of Socially Disadvantaged Pupils in the Czech Republic: A Qualitative View on Quantitative Pphenomenon. In Visser, J; Daniels, H.; Cole, T. Transforming Troubled Lives: Strategies and Interventions for Children with Social, Emotional and Behavioural Difficulties. International Perspectives on Inclusive Education. 1. vyd. Bingley, United Kingdom: Emerald Group Publishing Limited, 2012, s. 161-173. ISBN 978-1-78052-710-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1108/S1479-3636(2012)0000002013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Integration of Socially Disadvantaged Pupils in the Czech Republic: A Qualitative View on Quantitative Pphenomenon
Název česky Sociálně znevýhodnění žáci v České republice: Kvalitativní pohled na kvantitativní fenomén
Autoři NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka GULOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Bingley, United Kingdom, Transforming Troubled Lives: Strategies and Interventions for Children with Social, Emotional and Behavioural Difficulties. International Perspectives on Inclusive Education, od s. 161-173, 13 s. 2012.
Nakladatel Emerald Group Publishing Limited
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00067365
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-78052-710-9
ISSN 1479-3636
Doi http://dx.doi.org/10.1108/S1479-3636(2012)0000002013
UT WoS 000320617900011
Klíčová slova česky sociálně znevýhodnění žáci; kvalitativní výzkum; fokusní skupiny; romští žáci
Klíčová slova anglicky socially disadvantaged pupils; qualitative research; foucus groups; romany pupils
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 2. 4. 2019 13:13.
Anotace
The results published in the study form a part of a long-term research carried out by the Department of Social Studies at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno. The main subject of the research is the education of socially handicapped pupils. A partial portion of the study presents experiences gained from a focus group as a key method of quality oriented research. Using several research modules, the authors attempted to analyze the circumstances of Romani pupils both in schools and families. The data was gained through all involved parties: Romani assistants, as well as teachers and students tutoring Romani families during the course of the Home tutor project.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 20:21