D 2011

Projektová výuka v přírodovědných předmětech

VACULOVÁ, Ivana a Milan KUBIATKO

Základní údaje

Originální název

Projektová výuka v přírodovědných předmětech

Název česky

Projektová výuka v přírodovědných předmětech

Název anglicky

Project learning in scientific subjects

Autoři

VACULOVÁ, Ivana a Milan KUBIATKO

Vydání

Plzeň, Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 5. od s. 246-251, 6 s. 2011

Nakladatel

Západočeská univerzita v Plzni

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-261-0030-0

Klíčová slova česky

projektová výuka; historie projektové výuky; přírodovědné znalosti a dovednosti; klíčové kompetence

Klíčová slova anglicky

Project-based learning; history of project-based learning; scientific knowledge and skills; key competence
Změněno: 18. 2. 2012 20:42, Mgr. Ivana Medková, Ph.D.

Anotace

V originále

Projektová výuka patří mezi metody, které mohou rozvíjet přírodovědné myšlení studentů. Nejčastěji bývá chápána jako řešení komplexních problémových situací skupinou studentů. Jejím hlavním cílem je aktivní zapojení studentů do vyučovacího procesu, přičemž učitel zastává spíše roli rádce a pomocníka. Proto by měla vycházet se situací, s nimiž se studenti setkávají v běžném životě. V tomto příspěvku se nejen zamýšlíme nad definicí a podstatou projektové výuky, ale přikládáme také konkrétní ukázku jejího využití v přírodovědných předmětech.

Anglicky

The project learning belongs to methods helping to develop students scientific thinking. This type of learning is understood as solving of complex problematic situations by students group. The main aim of this process is to actively integrate students into the teaching process, while the teacher rather acts as a mentor and assistant. The project learning should mimic the situations that students normally face in their real life. Our contribution is not only focused on the definitions and basis of project learning, but also presents the practical example of its application in the science subjects.