KRÁTKÁ, Jana a Radek POSPÍŠIL. Zkušenosti studentů pedagogické fakulty s kyberšikanou. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová (Eds.). Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 189-193. ISBN 978-80-210-5774-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-32.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zkušenosti studentů pedagogické fakulty s kyberšikanou
Název česky Zkušenosti studentů pedagogické fakulty s kyberšikanou
Název anglicky Experiences of the faculty of education students with cyberbullying
Autoři KRÁTKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Radek POSPÍŠIL (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 189-193, 5 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Fulltext
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055743
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5774-6
Doi 10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-32
Klíčová slova česky kyberšikana; studenti pedagogické fakulty; výzkum; dotazník
Klíčová slova anglicky cyberbullying; faculty of education students; research; questionnaire
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 21. 3. 2012 10:12.
Anotace
Kyberšikana se stává jedním ze závažných problémů současnosti. S rozvojem komunikačních systémů a zejména komunitních sítí je trendem propojovat svoji každodennost s virtuálním prostředím, v němž se stýkáme se stejnými lidmi jako v realitě, ale také s mnoha dalšími. Problematika však dosud není příliš reflektována pedagogickým výzkumem (srov. Kavalír, Rottová, 2009). Zajímá nás, jakým způsobem jsou studenti pedagogické fakulty nejčastěji konfrontováni s kyberšikanou. V příspěvku se budeme zabývat analýzou dat zjištěných dotazníkovým šetřením realizovaným mezi studenty pedagogické fakulty. Budeme moci srovnávat informace získané od respondentů lišících se věkem, pohlavím a jejich obvyklým způsobem trávení volného času. Předpokládáme, že respondenti, kteří tráví více času ve virtuálním světě, budou také častějšími účastníky nebo svědky virtuálních forem šikany. Sekundárním výzkumným tématem bude zkušenost studentů učitelství s formami kyberšikany mezi žáky škol, s nimiž se setkávají během pedagogických praxí.
Anotace anglicky
Cyberbullying is one of the most serious problems of nowadays. With the communication systems and social networks progress, there is a trend to connect our everyday reality with a virtual environment, where we can meet same people like in the reality, but also many others. Although this theme isn’t much reflected by the educational research yet (cp. Kavalír, Rottová, 2009). We are interested, how are the faculty of education students usually confronted with the cyberbullying. In this paper we will analyze information from questionnaire research realized among students of faculty of education. We will be able to compare information from respondents, who differ in age, gender and their usual leisure activities. We suppose, that respondents who spend more time in the virtual environment, will be more often participants or witnesses of the cyberbullying. Secondary research theme is the students’ experience with the cyberbullying forms among primary and elementary school pupils during the students’ eduactional practice preparation.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 09:00