Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{972555, author = {Pančocha, Karel and Slepičková, Lenka}, address = {Brno}, booktitle = {BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of pupils with special educational needs V.}, edition = {1.}, keywords = {inclusion; participation; measuring participation; life situation of people with disabilities}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-220-8}, pages = {27-36}, publisher = {Paido}, title = {Měření výsledků inkluzivních aktivit prostřednictvím konceptu participace}, year = {2011} }
TY - CHAP ID - 972555 AU - Pančocha, Karel - Slepičková, Lenka PY - 2011 TI - Měření výsledků inkluzivních aktivit prostřednictvím konceptu participace VL - Neuveden PB - Paido CY - Brno SN - 9788073152208 KW - inclusion KW - participation KW - measuring participation KW - life situation of people with disabilities N2 - Inkluze osob s postižením je žádoucím společenským cílem, zdůrazňovaným v politických dokumentech, v pedagogice a v sociální práci. Klíčovým indikátorem inkluze/míry společenského začlenění a jednou z komponent životní situace osob s postižením je participace. Jedná se o multidimenzionální koncept, užívaný v různých kontextech (medicína, pedagogika, sociologie) pro uchopení míry začlenění jedince do společenských rolí, situací a aktivit. V českém kontextu není samostatné měření participace rozvinuto – společenské začlenění jednotlivce se měří pouze dotazníkem SF-36, který je zaměřen na kvalitu života obecně, citována je také klasifikace MKF. Cílem textu je shrnout debatu o měření inkluze prostřednictvím konceptu participace a představit výzkum prof. Heinemana, který na bázi klasifikace MKF vytvořil vlastní způsob měření participace. ER -
PANČOCHA, Karel a Lenka SLEPIČKOVÁ. Měření výsledků inkluzivních aktivit prostřednictvím konceptu participace. In \textit{BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of pupils with special educational needs V.}. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, s.~27-36, 9 s. ISBN~978-80-7315-220-8.
|