GRENAROVÁ, Renée. Mimořádně nadaní žáci v ruskojazyčných soutěžích a v ruskojazyčné výuce - výsledky výzkumu na úrovni základního školství v Jihomoravském kraji. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Education Needs V. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 233-247. ISBN 978-80-210-5709-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mimořádně nadaní žáci v ruskojazyčných soutěžích a v ruskojazyčné výuce - výsledky výzkumu na úrovni základního školství v Jihomoravském kraji
Název česky Mimořádně nadaní žáci v ruskojazyčných soutěžích a v ruskojazyčné výuce - výsledky výzkumu na úrovni základního školství v Jihomoravském kraji
Název anglicky Highly Gifted Learners in Competitions of Russian Language and in Russian teaching - Results of Research on Primary School System of the South Moravian Region
Autoři GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Education Needs V, od s. 233-247, 15 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055755
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5709-8
Klíčová slova česky mimořádně nadaní žáci; ruskojazyčná soutěž; výuka ruského jazyka; výsledky výzkumu; Jihomoravský kraj
Klíčová slova anglicky highly gifted learners; competitions of Russian language; Russian language teaching; results of research; region of South Moravia
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Změněno: 28. 3. 2013 21:54.
Anotace
V této kapitole se věnujeme péči o rozvoj mimořádně talentovaných žáků v oblasti výuky ruského jazyka. Po stručné charakteristice ruskojazyčných soutěží se stať zabývá vybranými aspekty problematiky nadaných a mimořádně pokročilých žáků ve výuce ruskému jazyku na 2. stupni základních škol a v nižších ročnících víceletých gymnázií v Jihomoravském kraji. Zkoumá případnou souvislost účasti žáků v soutěžích na jejich zájmu a dosahovaných studijních výsledcích v ruském jazyce pohledem učitele. V kapitole referujeme o experimentálním šetření, jež bylo uskutečněno v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání MSM 0021622443.
Anotace anglicky
This chapter presents various kinds of work focusing competitions of Russian language of highly gifted learners of Russian language teaching. After a brief description of competitions of Russian language the study deals with selected aspects of Russian language teaching and learning to highly gifted and very advanced learners at senior primary grades and in the lower grades of multiannual grammar schools in the region of South Moravia. It explores the possible relationship of students and pupils participation at such competitions for their interest and teaching Russian and results from teachers point of wiew. The chapter informs on experimental research that took place within the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education MSM 0021622443.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 07:17