SORGER, Brigitte. Sprachenpolitik als Unterrichtsfach im DaF-Studium – eine Diskussion im Spiegel der Zielsetzungen nach der Bologna-Reform. In Janíková Věra, Sorger Brigitte. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache im veränderten sprachenpolitischen Kontext nach der Bologna-Reform. 1. vyd. Brno: Tribun EU, 2011, s. 83-92. ISBN 978-80-263-0079-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sprachenpolitik als Unterrichtsfach im DaF-Studium – eine Diskussion im Spiegel der Zielsetzungen nach der Bologna-Reform
Název česky Jazyková politika jako předmět v cizím jazyce programu - diskuse v zrcadle cílů stanovených v rámci reformy Bologna
Název anglicky Language Policy as a Teaching Subject in Foreign Language Study - a Discussion as reflected in the Setting of Objectives after th Bologna Reform
Autoři SORGER, Brigitte (40 Rakousko, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Didaktik des Deutschen als Fremdsprache im veränderten sprachenpolitischen Kontext nach der Bologna-Reform, od s. 83-92, 10 s. 2011.
Nakladatel Tribun EU
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00067367
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-263-0079-3
UT WoS 000321794900006
Klíčová slova česky studium němčiny jako cizího jazyka; jazyková politika;
Klíčová slova anglicky language policy; study course; german as a foreign language
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 4. 2014 08:58.
Anotace
Der Bologna-Prozess fordert eine praxisnahe Ausrichtung der Studiengänge, womit auch neue Fächer in das Ausbidlungscurriculum aufzunehmen sind. Davon ausgehend analysiert der Fachartikel die neue Ausgangslage und welche beruflichen Orientierungen in einer modernen Deutsch als Fremdsprache- und/oder Germansitikausbildung möglich sind, um daraus die Forderung nach einem neuen Fach, der „Sprachenpolitik“ abzuleiten und die wichtigsten inhaltlichen Schwerpunkte eines solchen Faches zu skizzieren.
Anotace česky
Boloňský proces vyžaduje praktické zaměření studia na vysoké škole, která obsahuje nové předměty.Článek analyzuje nové osnovy pro studium němčiny jako cizího jazyka a německých studií, nároky na nový kurz "jazykové politiky" a vedení svých témat.
Anotace anglicky
The Bologna Process demands practical orientation of university studies which includes new subjects in the curricula. The article analyses new curricula of Studies of German as a foreign language and German studies, claims for a new course “Language policy” and lines out its topics.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 17:56