D 2011

Sprachenpolitik als Unterrichtsfach im DaF-Studium – eine Diskussion im Spiegel der Zielsetzungen nach der Bologna-Reform

SORGER, Brigitte

Základní údaje

Originální název

Sprachenpolitik als Unterrichtsfach im DaF-Studium – eine Diskussion im Spiegel der Zielsetzungen nach der Bologna-Reform

Název česky

Jazyková politika jako předmět v cizím jazyce programu - diskuse v zrcadle cílů stanovených v rámci reformy Bologna

Název anglicky

Language Policy as a Teaching Subject in Foreign Language Study - a Discussion as reflected in the Setting of Objectives after th Bologna Reform

Autoři

SORGER, Brigitte (40 Rakousko, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Didaktik des Deutschen als Fremdsprache im veränderten sprachenpolitischen Kontext nach der Bologna-Reform, od s. 83-92, 10 s. 2011

Nakladatel

Tribun EU

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00067367

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-263-0079-3

UT WoS

000321794900006

Klíčová slova česky

studium němčiny jako cizího jazyka; jazyková politika;

Klíčová slova anglicky

language policy; study course; german as a foreign language

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2014 08:58, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Der Bologna-Prozess fordert eine praxisnahe Ausrichtung der Studiengänge, womit auch neue Fächer in das Ausbidlungscurriculum aufzunehmen sind. Davon ausgehend analysiert der Fachartikel die neue Ausgangslage und welche beruflichen Orientierungen in einer modernen Deutsch als Fremdsprache- und/oder Germansitikausbildung möglich sind, um daraus die Forderung nach einem neuen Fach, der „Sprachenpolitik“ abzuleiten und die wichtigsten inhaltlichen Schwerpunkte eines solchen Faches zu skizzieren.

Česky

Boloňský proces vyžaduje praktické zaměření studia na vysoké škole, která obsahuje nové předměty.Článek analyzuje nové osnovy pro studium němčiny jako cizího jazyka a německých studií, nároky na nový kurz "jazykové politiky" a vedení svých témat.