2011
Sprachenpolitik als Unterrichtsfach im DaF-Studium – eine Diskussion im Spiegel der Zielsetzungen nach der Bologna-Reform
SORGER, BrigitteZákladní údaje
Originální název
Sprachenpolitik als Unterrichtsfach im DaF-Studium – eine Diskussion im Spiegel der Zielsetzungen nach der Bologna-Reform
Název česky
Jazyková politika jako předmět v cizím jazyce programu - diskuse v zrcadle cílů stanovených v rámci reformy Bologna
Název anglicky
Language Policy as a Teaching Subject in Foreign Language Study - a Discussion as reflected in the Setting of Objectives after th Bologna Reform
Autoři
SORGER, Brigitte (40 Rakousko, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Didaktik des Deutschen als Fremdsprache im veränderten sprachenpolitischen Kontext nach der Bologna-Reform, od s. 83-92, 10 s. 2011
Nakladatel
Tribun EU
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00067367
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-263-0079-3
UT WoS
000321794900006
Klíčová slova česky
studium němčiny jako cizího jazyka; jazyková politika;
Klíčová slova anglicky
language policy; study course; german as a foreign language
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2014 08:58, Dana Nesnídalová
V originále
Der Bologna-Prozess fordert eine praxisnahe Ausrichtung der Studiengänge, womit auch neue Fächer in das Ausbidlungscurriculum aufzunehmen sind. Davon ausgehend analysiert der Fachartikel die neue Ausgangslage und welche beruflichen Orientierungen in einer modernen Deutsch als Fremdsprache- und/oder Germansitikausbildung möglich sind, um daraus die Forderung nach einem neuen Fach, der „Sprachenpolitik“ abzuleiten und die wichtigsten inhaltlichen Schwerpunkte eines solchen Faches zu skizzieren.
Česky
Boloňský proces vyžaduje praktické zaměření studia na vysoké škole, která obsahuje nové předměty.Článek analyzuje nové osnovy pro studium němčiny jako cizího jazyka a německých studií, nároky na nový kurz "jazykové politiky" a vedení svých témat.
Anglicky
The Bologna Process demands practical orientation of university studies which includes new subjects in the curricula. The article analyses new curricula of Studies of German as a foreign language and German studies, claims for a new course “Language policy” and lines out its topics.