e 2011

Kritické myšlení jako prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti

TUŠKOVÁ, Jana Marie

Základní údaje

Originální název

Kritické myšlení jako prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti

Vydání

1. vyd. Brno, 11 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5714-2

Klíčová slova česky

výuka na 1. stupni základní školy, gramotnostní dovednosti, funkční gramotnost, čtenářství, projektové vyučování, kritické myšlení

Klíčová slova anglicky

primary school education, literacy skills, functional literacy, reader, project teaching, critical thinking

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2012 18:20, doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D.

Anotace

V originále

Studijní texty přinášejí budoucím učitelům na 1. stupni základní školy širší náhled na problematiku gramotnosti. Objasňují význam dovedností čtení a psaní v životě žáka (člověka) a obsahují vybrané metody a formy rozvíjení počáteční čtenářské gramotnosti. První část objasňuje filozofii současného přístupu k budování základů gramotnosti. Ve druhé části jsou postupně komentovány jednotlivé složky funkční gramotnosti, která je na základních školách pravidelně posuzována v mezinárodních srovnávacích testech. Konečně třetí část obsahuje náčrt některých činností a metod, kterými můžeme gramotnostní dovednosti rozvíjet téměř ve všech předmětech školního kurikula.

Anglicky

Study texts bring to future teacher of primary school level wider view of literacy. The texts enlighten meaning of reading and writing in life of pupil (adult), students will find a choice of methods and forms that can be used for developing reading literacy. The first part introduces philosophy of today’s approaches to developing the literacy. In the second part the components of functional literacy are introduced. Functional literacy is the regular subject to international comparative large scale research. The third part includes some activities and methods that we can use for developing literacy skills across the school curriculum.