HOFMANN, Eduard, Marek TRÁVNÍČEK a Petr SOJÁK. Integrovaná terénní výuka jako systém. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konferen. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 310-315. ISBN 978-80-210-5774-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-11.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integrovaná terénní výuka jako systém
Název česky Integrovaná terénní výuka jako systém
Název anglicky Fieldwork and integrated education as a system
Autoři HOFMANN, Eduard (203 Česká republika, garant, domácí), Marek TRÁVNÍČEK (203 Česká republika, domácí) a Petr SOJÁK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konferen, od s. 310-315, 6 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Fulltext
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055801
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5774-6
Doi 10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-11
Klíčová slova česky terénní výuka; integrovaná výuka; pedagogika a volný čas; dotazníkové šetření; rozhovor
Klíčová slova anglicky field work; integrated learning education and leisure time study; questionnaire examination; interviews
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 20. 3. 2012 13:34.
Anotace
Text se zabývá problematikou terénní a integrované výuky. Seznamuje nás s popisem různých forem terénní výuky na PdF MU s cílem najít společné prvky napříč spektrem jednotlivých dílčích kurzů, dále upozornit na možnosti kvalitnějšího uchopení takových forem a uspořádání do uceleného systému. Děje se tak u terénní výuky kateder geografie, tělesné výchovy a sociální pedagogiky. Dále se v textu prezentují výstupy z dotazníkového šetření a strukturovaných rozhovorů z padesáti základních škol v ČR, kde bylo sledováno, jak je vnímána potřebnost zavedení terénní integrované výuky do ZŠ.
Anotace anglicky
The article deals with the fieldwork and integrated education. It introduces the results of the analysis of various forms of the fieldwork and integrated education at Masaryk University, the Faculty of Education, and the results of questionnaire survey and structured interviews at fifty schools in the Czech Republic. The aim of this analysis is to specify common factors of fieldwork education at the department of geography, physical education and social pedagogy. The goal of the questionnaire survey is to determine the current situation in the fieldwork education from the point of view of the integrated curriculum.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:07