C 2011

Možnosti školní a sociální inkluze u jedinců se zrakovým postižením

VRUBEL, Martin

Základní údaje

Originální název

Možnosti školní a sociální inkluze u jedinců se zrakovým postižením

Název česky

Možnosti školní a sociální inkluze u jedinců se zrakovým postižením

Název anglicky

Possibilities of School and Social Inclusion of Individuals with Visual Impairments

Autoři

VRUBEL, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, od s. 152-157, 6 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055803

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5663-3

Klíčová slova česky

lidský zrak; zrakové postižení; inkluze; vzdělávání osob se zrakovým postižením; výzkum

Klíčová slova anglicky

human vision; visual impairment; inclusion; education of people with visual impairments; research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2012 11:13, Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola představuje problematiku školní a sociální inkluze osob se zrakovým postižením. Text se zabývá popisem základních zrakových vad včetně jejich kompenzace a faktory ovlivňujícími úspěch inkluze. V závěru dochází k popisu současného stavu inkluze v České republice, možností vzdělávání zrakově postižených a trendu, který je v této oblasti v USA. Popsaný výzkum se zabývá souvislostmi mezi zrakovou vadou a školní inkluzí.

Anglicky

The chapter presents an issue of school and social inclusion of people with visual impairment. The chapter deals with the basic description of visual defects, including their compensation and the factors infl uencing the success of inclusion. It describes the present state of this phenomena in the Czech Republic, including educational opportunities of visually impaired people and contemporary trends in the USA. The research is concerned with connections between visual impairment and school inclusion.

Návaznosti

MUNI/B/1027/2010, interní kód MU
Název: Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání (Akronym: PEVIV)
Investor: Masarykova univerzita, Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference