VRUBEL, Martin. Možnosti školní a sociální inkluze u jedinců se zrakovým postižením. In Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 152-157. ISBN 978-80-210-5663-3. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti školní a sociální inkluze u jedinců se zrakovým postižením
Název česky Možnosti školní a sociální inkluze u jedinců se zrakovým postižením
Název anglicky Possibilities of School and Social Inclusion of Individuals with Visual Impairments
Autoři VRUBEL, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, od s. 152-157, 6 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055803
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5663-3
Klíčová slova česky lidský zrak; zrakové postižení; inkluze; vzdělávání osob se zrakovým postižením; výzkum
Klíčová slova anglicky human vision; visual impairment; inclusion; education of people with visual impairments; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Martin Vrubel, Ph.D., učo 214871. Změněno: 30. 3. 2012 11:13.
Anotace
Kapitola představuje problematiku školní a sociální inkluze osob se zrakovým postižením. Text se zabývá popisem základních zrakových vad včetně jejich kompenzace a faktory ovlivňujícími úspěch inkluze. V závěru dochází k popisu současného stavu inkluze v České republice, možností vzdělávání zrakově postižených a trendu, který je v této oblasti v USA. Popsaný výzkum se zabývá souvislostmi mezi zrakovou vadou a školní inkluzí.
Anotace anglicky
The chapter presents an issue of school and social inclusion of people with visual impairment. The chapter deals with the basic description of visual defects, including their compensation and the factors infl uencing the success of inclusion. It describes the present state of this phenomena in the Czech Republic, including educational opportunities of visually impaired people and contemporary trends in the USA. The research is concerned with connections between visual impairment and school inclusion.
Návaznosti
MUNI/B/1027/2010, interní kód MUNázev: Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání (Akronym: PEVIV)
Investor: Masarykova univerzita, Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 12:38