VÁŇA, Pavel. Qualitative Verbesserung der Inhalte und Methoden des fremdsprachlichen Literaturunterrichts. In Janíková Věra, Sorger Brigitte. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache im veränderten sprachenpolitischen Kontext nach der Bologna-Reform. 1. vyd. Brno: Tribun EU, 2011, s. 192-201. ISBN 978-80-263-0079-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Qualitative Verbesserung der Inhalte und Methoden des fremdsprachlichen Literaturunterrichts
Název česky Zkvalitnění obsahů a metod cizojazyčné výuky literatury
Název anglicky Qualitative Improvement of Content and Methods in Foreign Language Teaching of Literature
Autoři VÁŇA, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Didaktik des Deutschen als Fremdsprache im veränderten sprachenpolitischen Kontext nach der Bologna-Reform, od s. 192-201, 10 s. 2011.
Nakladatel Tribun EU
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00067368
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-263-0079-3
UT WoS 000321794900014
Klíčová slova česky literatura ve výuce na VŠ; německy psaná literatura; využití e-learningu; mezinárodní literární seminář
Klíčová slova anglicky literature in university curriculum; German literature; e-learning tools; international literature course
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 4. 2014 08:51.
Anotace
Der Beitrag präsentiert den interdisziplinären Charakter des Unterrichtsfaches Literatur und zeigt einige Methoden seiner Vermittlung. Dabei wird auf die Erforschung einzelner Unterrichtsmodelle im Bereich des Literaturunterrichts DaF zurückgegriffen. Als begleitende Unterrichtsform werden die einschlägigen E-Learning-Kurse und ihre Verwendung als Blended-Learning-Unterrichtsform vorgeschlagen. Der letzte Teil ist einem internationalen Literaturkurs gewidmet.
Anotace česky
Článek se zabývá interdisciplinárním charakterem výuky literatury na VŠ a formami zprostředkování poznatků z interdisciplinární oblasti. Navrhovaný model výuky literatury vychází z výzkumu současných forem práce při zprostředkování znalostí cizojazyčné literatury. Dále je pojednáno o e-learningovém kurzu jako doprovodném výukovém prvku a v poslední části příspěvku je zmíněna praxe pořádání mezinárodního literárního semináře.
Anotace anglicky
This paper presents the interdisciplinary nature of literature as a school subject and discusses means of mediating its interdisciplinary character. A number of suggestions on how to teach literature is based on a research into the effects of the macromodel-approach to the teacher education. In the next part, e-learning is shown as an accompanying element and an integral part of the schol subject literature. The last part of this paper deals with team-oriented learning, in which foreign teachers and students take active part.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 16:14