NOVÁKOVÁ, Jana. Přijetí nebo odmítnutí žáků s poruchou autistického spektra v inkluzivním vzdělávání? In Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 97-106. ISBN 978-80-210-5663-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přijetí nebo odmítnutí žáků s poruchou autistického spektra v inkluzivním vzdělávání?
Název česky Přijetí nebo odmítnutí žáků s poruchou autistického spektra v inkluzivním vzdělávání?
Název anglicky Involvement or Rejection of Students with Autism Spectrum Disorders in Inclusive Education?
Autoři NOVÁKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, od s. 97-106, 10 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055847
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5663-3
Klíčová slova česky Aspergerův syndrom; vysoce funkční autismus; poruchy autistického spektra; žák; inkluzivní vzdělávání; sociometrie; vrstevnické vztahy
Klíčová slova anglicky Asperger syndrome; high functioning autism; autism spectrum disorders;student; inclusive education; social network method; peer relationships
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová, učo 274511. Změněno: 28. 2. 2012 21:12.
Anotace
Počet žáků s poruchou autistického spektra (PAS), kteří jsou vzděláváni v běžných třídách, se zvyšuje. Nicméně výzkumy naznačují, že tito žáci mohou být ve zvýšeném riziku izolace a odmítnutí. Výzkum byl založen na sociometrickém šetření v 10 třídách, kde je integrován žák s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem.
Anotace anglicky
The number of students with autism spectrum disorders (ASD) being educated in regular classrooms is increasing. Nevertheless, research suggests that such students could increase the risk of being isolated and rejected. The research study was based on social network methods of 10 classrooms, that included students with Asperger syndrome or high functioning autism.
Návaznosti
MUNI/B/1027/2010, interní kód MUNázev: Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání (Akronym: PEVIV)
Investor: Masarykova univerzita, Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
VytisknoutZobrazeno: 24. 9. 2024 05:35