D 2011

Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky

ŠKRABÁNKOVÁ, Jana a Josef TRNA

Základní údaje

Originální název

Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky

Název česky

Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky

Název anglicky

Opinions of students gifted for natural sciences to teaching physics

Autoři

ŠKRABÁNKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Nadaní žáci ve škole, od s. 101-118, 18 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00059393

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5760-9

Klíčová slova česky

přírodovědně nadaní žáci; IBSE; projekt PROFILES

Klíčová slova anglicky

gifted students; development of students gifted for science; physics teacher; teaching physics

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 12. 2013 20:30, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Anotace

V originále

V příspěvku hledáme odpovědi na otázky: Umíme učit nadané žáky? Jak můžeme pomoci nadaným žákům? Jak můžeme pomoci učitelům nadaných žáků? Jak je máme učit fyziku? Nadaní i nenadaní žáci předpokládají, že jsou jejich učitelé dostatečně profesně vybaveni k tomu, aby mohli zodpovědně a efektivně vyučovat. Příspěvek je zaměřen zejména na výzkum názorů nadaných žáků na výuku fyziky a kvalitu učitelů. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. Hlavními výstupy výzkumy jsou výukové metody nadaných žáků.

Anglicky

In our contribution we are looking for answers on questions: Can we teach gifted students? How can we help the gifted students in learning? How can we help the teachers of gifted students? How can we teach them physics? Gifted and ungifted students assume that teachers are adequately professionally equipped to teach responsibly and effectively. Our contribution is focussed on research of gifted students'opinions on teaching physics and their teachers. Used research method is design-based method. Main research outcomes are educational methods how to teach gifted students.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání