ŠKRABÁNKOVÁ, Jana a Josef TRNA. Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky. In Janda, M., Šťáva, J. Nadaní žáci ve škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno. s. 101-118. ISBN 978-80-210-5760-9. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky
Název česky Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky
Název anglicky Opinions of students gifted for natural sciences to teaching physics
Autoři ŠKRABÁNKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Nadaní žáci ve škole, od s. 101-118, 18 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00059393
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5760-9
Klíčová slova česky přírodovědně nadaní žáci; IBSE; projekt PROFILES
Klíčová slova anglicky gifted students; development of students gifted for science; physics teacher; teaching physics
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 23. 12. 2013 20:30.
Anotace
V příspěvku hledáme odpovědi na otázky: Umíme učit nadané žáky? Jak můžeme pomoci nadaným žákům? Jak můžeme pomoci učitelům nadaných žáků? Jak je máme učit fyziku? Nadaní i nenadaní žáci předpokládají, že jsou jejich učitelé dostatečně profesně vybaveni k tomu, aby mohli zodpovědně a efektivně vyučovat. Příspěvek je zaměřen zejména na výzkum názorů nadaných žáků na výuku fyziky a kvalitu učitelů. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. Hlavními výstupy výzkumy jsou výukové metody nadaných žáků.
Anotace anglicky
In our contribution we are looking for answers on questions: Can we teach gifted students? How can we help the gifted students in learning? How can we help the teachers of gifted students? How can we teach them physics? Gifted and ungifted students assume that teachers are adequately professionally equipped to teach responsibly and effectively. Our contribution is focussed on research of gifted students'opinions on teaching physics and their teachers. Used research method is design-based method. Main research outcomes are educational methods how to teach gifted students.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 06:34