2011
„Soft skills“ začínajících pedagogů aneb s jakými sociálními dovednostmi a osobnostními kvalitami odcházejí učitelé z pedagogických fakult do profesní reality
SOJÁK, Petr a Iva NAVRÁTILOVÁZákladní údaje
Originální název
„Soft skills“ začínajících pedagogů aneb s jakými sociálními dovednostmi a osobnostními kvalitami odcházejí učitelé z pedagogických fakult do profesní reality
Název česky
„Soft skills“ začínajících pedagogů aneb s jakými sociálními dovednostmi a osobnostními kvalitami odcházejí učitelé z pedagogických fakult do profesní reality
Název anglicky
Social skills and personal qualities of the graduates of faculties of education
Autoři
SOJÁK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Iva NAVRÁTILOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. od s. 209-214, 6 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055899
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5774-6
DOI
10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-69
Klíčová slova česky
sociální dovednosti; osobnostní kvality; sebeposouzení; pedagogická komunikace; psychická kondice; sebepojetí; classroom management; zvládání konfliktů; supervize
Klíčová slova anglicky
social skills; personal qualities; self-assessment; educational communication; mental condition; self concept; coping with conflicts; supervision
Změněno: 12. 4. 2012 22:44, Mgr. Petr Soják, Ph.D.
V originále
Text vychází z výzkumu, který se zaměřuje na zmapování oblasti sociálních dovedností a osobnostních kvalit absolventů pedagogických fakult. Kvalitativní výzkumná část odhaluje prostřednictvím expertního šetření oblasti sociálních dovedností a osobnostních kvalit, které jsou podle odborníků pro budoucí učitele nepostradatelné. Kvantitativní část potom zjišťuje, jak v těchto oblastech posuzují své sociální dovednosti a osobnostní kvality samotní budoucí učitelé a jaké faktory mají vliv na jejich posouzení.
Anglicky
The text from this research maps the area of social skills and personal qualities of the graduates of faculties of education. Through the experimental investigation the qualitative part reveals social skills and personal qualities, which are according to the experts, essential for future teachers. The quantitative part then figures out how future teachers assess their social skills and personal qualities themselves in these areas and which factors influence their assessment.