D 2011

„Soft skills“ začínajících pedagogů aneb s jakými sociálními dovednostmi a osobnostními kvalitami odcházejí učitelé z pedagogických fakult do profesní reality

SOJÁK, Petr a Iva NAVRÁTILOVÁ

Základní údaje

Originální název

„Soft skills“ začínajících pedagogů aneb s jakými sociálními dovednostmi a osobnostními kvalitami odcházejí učitelé z pedagogických fakult do profesní reality

Název česky

„Soft skills“ začínajících pedagogů aneb s jakými sociálními dovednostmi a osobnostními kvalitami odcházejí učitelé z pedagogických fakult do profesní reality

Název anglicky

Social skills and personal qualities of the graduates of faculties of education

Autoři

SOJÁK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Iva NAVRÁTILOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. od s. 209-214, 6 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055899

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5774-6

DOI

10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-69

Klíčová slova česky

sociální dovednosti; osobnostní kvality; sebeposouzení; pedagogická komunikace; psychická kondice; sebepojetí; classroom management; zvládání konfliktů; supervize

Klíčová slova anglicky

social skills; personal qualities; self-assessment; educational communication; mental condition; self concept; coping with conflicts; supervision
Změněno: 12. 4. 2012 22:44, Mgr. Petr Soják, Ph.D.

Anotace

V originále

Text vychází z výzkumu, který se zaměřuje na zmapování oblasti sociálních dovedností a osobnostních kvalit absolventů pedagogických fakult. Kvalitativní výzkumná část odhaluje prostřednictvím expertního šetření oblasti sociálních dovedností a osobnostních kvalit, které jsou podle odborníků pro budoucí učitele nepostradatelné. Kvantitativní část potom zjišťuje, jak v těchto oblastech posuzují své sociální dovednosti a osobnostní kvality samotní budoucí učitelé a jaké faktory mají vliv na jejich posouzení.

Anglicky

The text from this research maps the area of social skills and personal qualities of the graduates of faculties of education. Through the experimental investigation the qualitative part reveals social skills and personal qualities, which are according to the experts, essential for future teachers. The quantitative part then figures out how future teachers assess their social skills and personal qualities themselves in these areas and which factors influence their assessment.