SOJÁK, Petr a Iva NAVRÁTILOVÁ. „Soft skills“ začínajících pedagogů aneb s jakými sociálními dovednostmi a osobnostními kvalitami odcházejí učitelé z pedagogických fakult do profesní reality. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 209-214. ISBN 978-80-210-5774-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-69.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název „Soft skills“ začínajících pedagogů aneb s jakými sociálními dovednostmi a osobnostními kvalitami odcházejí učitelé z pedagogických fakult do profesní reality
Název česky „Soft skills“ začínajících pedagogů aneb s jakými sociálními dovednostmi a osobnostními kvalitami odcházejí učitelé z pedagogických fakult do profesní reality
Název anglicky Social skills and personal qualities of the graduates of faculties of education
Autoři SOJÁK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Iva NAVRÁTILOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. od s. 209-214, 6 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Fulltext
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055899
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5774-6
Doi 10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-69
Klíčová slova česky sociální dovednosti; osobnostní kvality; sebeposouzení; pedagogická komunikace; psychická kondice; sebepojetí; classroom management; zvládání konfliktů; supervize
Klíčová slova anglicky social skills; personal qualities; self-assessment; educational communication; mental condition; self concept; coping with conflicts; supervision
Změnil Změnil: Mgr. Petr Soják, Ph.D., učo 9726. Změněno: 12. 4. 2012 22:44.
Anotace
Text vychází z výzkumu, který se zaměřuje na zmapování oblasti sociálních dovedností a osobnostních kvalit absolventů pedagogických fakult. Kvalitativní výzkumná část odhaluje prostřednictvím expertního šetření oblasti sociálních dovedností a osobnostních kvalit, které jsou podle odborníků pro budoucí učitele nepostradatelné. Kvantitativní část potom zjišťuje, jak v těchto oblastech posuzují své sociální dovednosti a osobnostní kvality samotní budoucí učitelé a jaké faktory mají vliv na jejich posouzení.
Anotace anglicky
The text from this research maps the area of social skills and personal qualities of the graduates of faculties of education. Through the experimental investigation the qualitative part reveals social skills and personal qualities, which are according to the experts, essential for future teachers. The quantitative part then figures out how future teachers assess their social skills and personal qualities themselves in these areas and which factors influence their assessment.
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 04:48