2011
Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky
MANDÍKOVÁ, Dana a Josef TRNAZákladní údaje
Originální název
Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky
Název česky
Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky
Název anglicky
Students' preconceptions in physics education
Autoři
MANDÍKOVÁ, Dana (203 Česká republika, garant) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 245 s. 336, 2011
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055910
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-226-0
Klíčová slova česky
nadání; miskoncepce; fyzikální vzdělávání; prekoncepce;
Klíčová slova anglicky
giftedness; misconception; physics education; preconception;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2012 09:07, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
Odborná kniha shrnuje problematiku prekoncepcí ve výzkumu a vývoji fyzikálního vzdělávání. Prekoncepce a zejména miskoncepce, výrazně ovlivňují vuyčování a učení se fyzice. O to více je tento fakt významný v konstruktivistickém vzdělávání, kdy žák sám se podílí na konstruování poznatků. Kniha prezentuje bohaté mnohaleté výzkumné a vývojové výsledky, založené především na design-based research metodologii. Hlavními výzkumnými výstupy jsou principy implementace prekoncepcí a soubor kurikulárních materiálů pro práci s miskoncepcemi ve výuce fyziky. Cílovou skupinou jsou také nadaní studenti.
Anglicky
The book summarizes the area of preconceptions in physics education research and development. Preconceptions, and especially misconceptions, significantly interfere in teaching and learning processes. It is enhanced in constructivist learning where learning students are co-authors of their knowledge. The book presents wide long time research results based on design-based research methodology. Main research outcomes are principles of implementation of preconceptions and the set of concrete curricular materials abou misconceptions in physics education. Target group is also gifted students.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|