B 2011

Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky

MANDÍKOVÁ, Dana a Josef TRNA

Základní údaje

Originální název

Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky

Název česky

Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky

Název anglicky

Students' preconceptions in physics education

Autoři

MANDÍKOVÁ, Dana (203 Česká republika, garant) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 245 s. 336, 2011

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055910

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-226-0

Klíčová slova česky

nadání; miskoncepce; fyzikální vzdělávání; prekoncepce;

Klíčová slova anglicky

giftedness; misconception; physics education; preconception;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2012 09:07, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Anotace

V originále

Odborná kniha shrnuje problematiku prekoncepcí ve výzkumu a vývoji fyzikálního vzdělávání. Prekoncepce a zejména miskoncepce, výrazně ovlivňují vuyčování a učení se fyzice. O to více je tento fakt významný v konstruktivistickém vzdělávání, kdy žák sám se podílí na konstruování poznatků. Kniha prezentuje bohaté mnohaleté výzkumné a vývojové výsledky, založené především na design-based research metodologii. Hlavními výzkumnými výstupy jsou principy implementace prekoncepcí a soubor kurikulárních materiálů pro práci s miskoncepcemi ve výuce fyziky. Cílovou skupinou jsou také nadaní studenti.

Anglicky

The book summarizes the area of preconceptions in physics education research and development. Preconceptions, and especially misconceptions, significantly interfere in teaching and learning processes. It is enhanced in constructivist learning where learning students are co-authors of their knowledge. The book presents wide long time research results based on design-based research methodology. Main research outcomes are principles of implementation of preconceptions and the set of concrete curricular materials abou misconceptions in physics education. Target group is also gifted students.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání