ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Koncept jasnosti ve výukové komunikaci. In Kaščák, Ondrej,Pupala, Branislav. Škola - statický element v sociálnej dynamike. Bratislava: Iura Edition, 2011, s. 160-165. ISBN 978-80-8078-459-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Koncept jasnosti ve výukové komunikaci
Název česky Koncept jasnosti ve výukové komunikaci
Název anglicky The Concept of Clarity in Educational Communication
Autoři ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Bratislava, Škola - statický element v sociálnej dynamike, od s. 160-165, 6 s. 2011.
Nakladatel Iura Edition
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00050548
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-8078-459-1
Klíčová slova česky jasnost; výuková komunikace
Klíčová slova anglicky clarity; educational communication
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 11:23.
Anotace
Příspěvek prezentuje výsledky terénního výzkumu zaměřeného na problematiku jasnosti ve výukové komunikaci v hodinách českého jazyka a literatury na druhém stupni českých základních škol (ISCED 2A). Příspěvek je koncipován jako kvalitativní výzkumné šetření, které se skrze případovou studii jedné učitelky a jejího výkladu téže látky ve dvou různých třídách zaměřuje na to, jak probíhá explanace tématu, jak na tuto explanaci reagují žáci svými otázkami, komentáři a vyjasňujícími postupy a jak na jejich repliky zpětně reaguje sama učitelka ve snaze dojít ke vzájemnému porozumění.
Anotace anglicky
This paper presents results of a field research focused on the concept of clarity in educational communication which took place at a secondary schools (ISCED 2A) and during which classes of Czech language and literature where observed. The paper relies on qualitative methodology and presents a case study of a teacher of Czech language who teaches the same subject matter in two separate classes. The paper futher examines which clarifying strategies pupils use, how they react to her explanation of the subject matter, how they comment on it, and ho the teacher responds to their questions and comments in an effort to establish mutual understanding.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaVNázev: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě
GD406/09/H040, projekt VaVNázev: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Grantová agentura ČR, Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 03:58