2011
Klinická škola: místo pro výzkum a praktickou přípravu budoucích učitelů
BENDL, Stanislav, Michaela PÍŠOVÁ, Jan ŠŤÁVA, Jitka JURSOVÁ, Lucie BETÁKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Klinická škola: místo pro výzkum a praktickou přípravu budoucích učitelů
Název česky
Klinická škola: místo pro výzkum a praktickou přípravu budoucích učitelů
Název anglicky
Clinical School: Place for Research and Training of Prospective Teachers
Autoři
BENDL, Stanislav (203 Česká republika, garant), Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan ŠŤÁVA (203 Česká republika, domácí), Jitka JURSOVÁ (203 Česká republika), Lucie BETÁKOVÁ (203 Česká republika), Lucie DOKOUPILOVÁ (203 Česká republika), Klára KOSTKOVÁ (203 Česká republika), Miroslava KOVAŘÍKOVÁ (203 Česká republika), Martina MANĚNOVÁ (203 Česká republika), Nataša MAZÁČOVÁ (203 Česká republika), Jarmila MOJŽÍŠOVÁ (203 Česká republika), Marcela MUSILOVÁ (203 Česká republika), Jarmila PAVLIŠOVÁ (203 Česká republika), Eva PODHAJSKÁ (203 Česká republika), Jiří PROKOP (203 Česká republika), Karel RÝDL (203 Česká republika), Jana UHLÍŘOVÁ (203 Česká republika), Růžena VÁŇOVÁ (203 Česká republika), Hana VOŇKOVÁ (203 Česká republika) a Michal ZVÍROTSKÝ (203 Česká republika)
Vydání
první. Praha, 554 s. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055957
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7290-517-1
Klíčová slova česky
Klinická škola; přípravné vzdělávání učitelů a pedagogická praxe; modely učitelské přípravy; složky učitelské přípravy; modely pedagogických praxí; cvičné, přičleněné, fakultní školy
Klíčová slova anglicky
Teaching Practice; Models of Teacher Training; Constituents of Teacher Training; Models of Teaching Practice; Training Incorporated Schools; Teaching Schools.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 7. 2013 14:03, Dana Nesnídalová
V originále
Předkládaná monografie přináší souhrnné výsledky řady empirických a teoretických výzkumů věnovaných problematice praktické přípravy budoucích učitelů všeobecně vzdělávacích předmětů. V českém prostředí jde o dosud ojedinělý pokus zpracovat téma pedagogické praxe v přípravě budoucích učitelů uceleně. Cílem práce je nejen podat detailní popis modelů přípravného vzdělávání učitelů (s důrazem na pedagogickou praxi) u nás a v zahraniční, ale také naznačit cesty k tzv. klinické škole.
Anglicky
The presented monograph provides the summary of results of a series of empirical and theoretical research regarding the undegraduate training of general subject teachers. In Czech settings it is an extraordinary attempt to coherently work out the topic dealing with the teaching practice of prospective teachers. The objective of this work is to provide the detailed description of models of undergraduate teacher training (with emphasis on teaching practice) in the Czech Republic and abroad, but also to outline the ways towards so called clinical school.