2008
Religiozita religionistů
VRZAL, MiroslavZákladní údaje
Originální název
Religiozita religionistů
Název anglicky
Religiosity of the students of religions
Autoři
VRZAL, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Sacra, Brno, Občanské sdružení Sacra, 2008, 1214-5351
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/08:00059492
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
religiosity; study of religions; motivation for the study of religions
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 11. 2016 15:30, Ing. Mgr. et Mgr. Miroslav Vrzal, Ph.D.
V originále
Článek se zaměřuje na religiozitu studentů Religionistiky na Filozofické fakultě Univerzity Masarykovy v Brně a na Husitské teologické fakulty Karlovy Univerzity v Praze. Cílem této práce je: 1) vymezit strukturu a formu religiozity mezi studenty výše zmíněných fakult, 2) analyzovat motivace studentů pro výběr tohoto studijního oboru s přihlédnutím k jejich očekávání a postojům na začátku jejich studia. Zkoumána jsou také naplnění těchto očekávání a jejich proměna do současnosti. Data pro výzkum byla shromážděna v březnu 2007 pomocí internetového dotazníku.
Anglicky
This article deals with religiousness of the students of religions at the Faculty of Arts of Masaryk University in Brno and the Hussite Theological Faculty of Charles University in Prague. The analysis focuses on students' motivation to the study of religions. The objectives of the work are: 1) to define the structure and form of religiousness among the students of aforementioned faculties, 2) to analyze students’ motivations for choosing this field considering their expectations and attitudes at the beginning of their studies. The fulfillment of those expectations and their transformations in the current state has been examined as well. The research data were collected in March 2007 in an inquiry placed on the internet.