KAMENICKÁ, Renata. Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu. In Konference Preklad a tlmočenie 9 - Kontrastívne štúdium textov a prekladateľská prax. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu
Název česky Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu
Název anglicky Contrastive analysis of student translations and FSP in the context of translation training
Autoři KAMENICKÁ, Renata (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Konference Preklad a tlmočenie 9 - Kontrastívne štúdium textov a prekladateľská prax, 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00056326
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky překlad; didaktika; aktuální členění větné; kontrastivní analýza
Klíčová slova anglicky translation; didactics; functional sentence perspective; contrastive analysis
Změnil Změnila: Mgr. Renata Kamenická, Ph.D., učo 458. Změněno: 19. 3. 2012 08:44.
Anotace
The paper is based on an analysis of a small corpus of student translations from English to Czech with focus on target text deficiencies with respect to functional sentence perspective. Three types of situations increasing the probability that an FSP-deficient solution will occur have been identified. Pedagogical interventions to address these as well as the significant individual variation in the error rate are proposed.
Anotace anglicky
The paper is based on an analysis of a small corpus of student translations from English to Czech with focus on target text deficiencies with respect to functional sentence perspective. Three types of situations increasing the probability that an FSP-deficient solution will occur have been identified. Pedagogical interventions to address these as well as the significant individual variation in the error rate are proposed.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 01:56