ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEK. Feedback in educational communication in Czech secondary schools. Educational Assessment, Evaluation and Accountability. Springer Netherlands, 2012, roč. 24, č. 3, s. 239-261. ISSN 1874-8597. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s11092-012-9144-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Feedback in educational communication in Czech secondary schools
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Springer Netherlands, 2012, 1874-8597.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.147
Kód RIV RIV/00216224:14210/12:00057308
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s11092-012-9144-8
UT WoS 000307406300005
Klíčová slova anglicky feedback; evaluation; educational communication; dialogical teaching; scaffolding
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 19. 4. 2024 12:20.
Anotace
This paper introduces an empirical study that examines how teachers evaluate pupils' responses. The study draws on research undertaken at four secondary schools in the Czech Republic. It transpires that feedback has a stable position in the structure of communication; however, it is used only to verify pupils' responses and not to elaborate them. An important feature of feedback is its implicitness and near-zero content value resulting from the teachers' preferences to avoid explicit evaluative comments. This type of feedback is not in accordance with the concepts of dialogical education that currently dominate the field of the theory of educational communication. Impact factor of the journal: 0,694 (2011).
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaVNázev: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 03:04