D 2012

La tolérance et l’intolérance dans les Mémoires de Maurice Auguste Beniowski

POUČOVÁ, Marcela

Základní údaje

Originální název

La tolérance et l’intolérance dans les Mémoires de Maurice Auguste Beniowski

Název česky

Motiv tolerance a intolerance v Pamětech Mořice Augusta Beňovského

Název anglicky

Motifs of Tolerance and Intolerance in the Memoirs of Maurice August Benyovszky

Autoři

POUČOVÁ, Marcela (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

První. Amiens, Tolérence et intolérence. Actes du Colloque international a Amiens. od s. 93-99, 7 s. 2012

Nakladatel

Presse du Centre d Etudes Médievales, Université de Picardie - Jules Verne

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Francie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00067385

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-2901-12-1

Klíčová slova česky

Mořic August Beňovský; Paměti; střední Evropa; cestopisy 18. století

Klíčová slova anglicky

Maurice August Benyovszky; Memoirs; The Central Europe; travelogues of the 18th century

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 10. 4. 2014 10:19, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Le comte Maurice Auguste de Beniowski est né en 1746. La vie de Beniowski fut une suite d’événements tumultueux dépassant l’imagination de la plupart de ses contemporains ainsi que de celle des futures générations. Le présent contribution étudiera image de l’intolérance institutionnelle et celle de la tolérance personnelle telles qu’elles sont présentés dans derniere partie de ses Mémoires. Elle s’efforcera aussi d’expliquer des mobiles cachés de cette auto-présentation.

Česky

Hrabě August Mořic Beňovský se narodil roku 1746 ve slovenském Vrbovém, v té době považovaném za součást Maďarska. Jeho život byl plný zvratů a dobrodružství, které mohly připadat nepravděpodobné nejen jeho vrstevníkům, ale i mnoha následujícím generacím. Příspěvek se pokouší analyzovat obraz intolerance státních institucí a naopak tolerance osobní, tak jak jsou představeny v poslední části jeho Pamětí. Rovněž se pokouší vysvětlit některé skryté důvody této autoprezentace.