B 2011

Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků

JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ a Světlana HANUŠOVÁ

Základní údaje

Originální název

Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků

Název anglicky

Methodological issues of foreign language learning and teaching research

Autoři

Vydání

1. vyd. Brno, 169 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

ISBN

978-80-210-5718-0

Klíčová slova česky

didaktika cizích jazyků, učení a vyučování cizích jazyků, výzkum, metodologie

Klíčová slova anglicky

foreign language didactics, foreign language teaching and learning, research, methodology

Štítky

Změněno: 2. 4. 2012 11:09, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Odborná kniha Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků je příspěvkem ke snahám o emancipaci didaktiky cizích jazyků jako samostatného vědního oboru. V první části publikace jsou obsaženy statě zabývající se konceptualizační rovinou výzkumu didaktiky cizích jazyků, stručným nástinem vývoje tohoto výzkumu a jeho metodologií. Druhá část je zaměřena na operacionalizační rovinu výzkumu didaktiky cizích jazyků a je zde představeno několik projektů zkoumajících výuku cizích jazyků společně s výsledky jednotlivých empirických šetření.

Anglicky

The monograph entitled Methodological issues of foreign language learning and teaching research contributes to the efforts aimed at the emancipation of foreign language didactics as an independent field of study. The first part of the monograph includes chapters dealing with the conceptualization of research in foreign language didactics and a brief overview of its development and methodology. The second part focuses on the operationalization level of research in foreign language didactics. Several projects researching foreign language teaching are presented and the results of particular research studies are discussed.