2011
Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků
JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ a Světlana HANUŠOVÁZákladní údaje
Originální název
Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků
Název anglicky
Methodological issues of foreign language learning and teaching research
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ a Světlana HANUŠOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 169 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
ISBN
978-80-210-5718-0
Klíčová slova česky
didaktika cizích jazyků, učení a vyučování cizích jazyků, výzkum, metodologie
Klíčová slova anglicky
foreign language didactics, foreign language teaching and learning, research, methodology
Štítky
Změněno: 2. 4. 2012 11:09, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Odborná kniha Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků je příspěvkem ke snahám o emancipaci didaktiky cizích jazyků jako samostatného vědního oboru. V první části publikace jsou obsaženy statě zabývající se konceptualizační rovinou výzkumu didaktiky cizích jazyků, stručným nástinem vývoje tohoto výzkumu a jeho metodologií. Druhá část je zaměřena na operacionalizační rovinu výzkumu didaktiky cizích jazyků a je zde představeno několik projektů zkoumajících výuku cizích jazyků společně s výsledky jednotlivých empirických šetření.
Anglicky
The monograph entitled Methodological issues of foreign language learning and teaching research contributes to the efforts aimed at the emancipation of foreign language didactics as an independent field of study. The first part of the monograph includes chapters dealing with the conceptualization of research in foreign language didactics and a brief overview of its development and methodology. The second part focuses on the operationalization level of research in foreign language didactics. Several projects researching foreign language teaching are presented and the results of particular research studies are discussed.