D 2011

Hands-on experimental activities in inquiry-based science education

TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA

Základní údaje

Originální název

Hands-on experimental activities in inquiry-based science education

Název česky

Hands-on experimenální aktivity v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání

Autoři

TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Ljubljana, Proceedings book of the joint international conference MPTL'16 - HSCi 2011, od s. 293-298, 6 s. 2011

Nakladatel

University of Ljubljana, Slovenia

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovinsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00056722

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-961-269-637-5

Klíčová slova česky

hands-on experimenty; badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání

Klíčová slova anglicky

hands-on experiments; inquiry-based science education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2017 08:56, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

The paper deals with a research of the hands-on experimets used in IBSE: Inquiry-Based Science Education. Hands-on activities play a crucial role in all four levels of IBSE. The principle of IBSE is presented on a particular example of hands-on activities in the frame of European research project PROFILES. Used research method is design-based research. The core outcome is the role of hands-on activity in science education.

Česky

Článek se zabývá výzkumem hands-on aktivit aplikovaných v IBSE: badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání. Hands-on aktivity hrají zásadní roli ve všech čtyřech úrovních IBSE. Princip IBSE je prezentován na konkrétním příkladu hands-on aktivity v rámci evropského výzkumného projektu PROFILES. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. Hlavním výstupem výzkumu je role hands-on experimentů v přírodovědném vzdělávání.

Návaznosti

266589, interní kód MU
Název: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Akronym: PROFILES)
Investor: Evropská unie, PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science, Spolupráce