SEIDENGLANZ, Daniel. Letecká doprava ve střední Evropě pod vlivem nízkonákladových dopravců. In Geografie pro život ve 21. století: Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti pořádaného Ostravskou univerzitou v Ostravě 31. srpna - 3. září 2010. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010, s. 523-528. ISBN 978-80-7368-903-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Letecká doprava ve střední Evropě pod vlivem nízkonákladových dopravců
Název česky Letecká doprava ve střední Evropě pod vlivem nízkonákladových dopravců
Název anglicky Air transport in Central Europe under the influence of low-cost airlines
Autoři SEIDENGLANZ, Daniel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Ostrava, Geografie pro život ve 21. století: Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti pořádaného Ostravskou univerzitou v Ostravě 31. srpna - 3. září 2010. od s. 523-528, 6 s. 2010.
Nakladatel Ostravská univerzita v Ostravě
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14310/10:00050659
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN 978-80-7368-903-2
Klíčová slova česky geografie dopravy, letecká doprava, nízkonákladové aerolinie, střední Evropa
Klíčová slova anglicky transport geography; air transport; low-cost airlines; Central Europe
Štítky AKb, rivok
Změnil Změnil: Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D., učo 11114. Změněno: 5. 4. 2012 15:29.
Anotace
Letecká doprava v současnosti vykazuje silnou dynamiku. Změny dostupnosti prostoru střední Evropy po roce 2000 lze dát do souvislosti i s aktivitou nízkonákladových dopravců (dále LCCs), kteří sem vstoupili v důsledku deregulace odvětví. Cílem příspěvku je analýza vlivu LCCs na prostorovou organizaci letecké dopravy v postsocialistických středoevropských státech, tj. v ČR, na Slovensku, v Maďarsku, v Polsku a v bývalé NDR. Pozornost přitom bude věnována odlišnostem prostorových strategií LCCs a klasických síťových dopravců a geografické strukturaci sítí LCCs (analýzy se zaměří např. na hlavní obsluhované lokality, na trasy s největší frekvencí a kapacitou letů uvnitř studovaného regionu i směřující mimo něj a na prostorové odlišnosti mezi středoevropskými a ostatními LCCs). Výsledky budou komparovány s prostorovými strategiemi LCCs ve středoevropských státech, v nichž v 90. letech nedocházelo k sociální, ekonomické a politické transformaci (bývalé Západní Německo, Rakousko).
Anotace anglicky
At present air transport in the world and thus in Central Europe too shows a strong dynamism. The changes in its availability in Central Europe after 2000 can be attributed to the activities of low-cost airlines who entered the market as a result of deregulation. The aim of the paper is a theoretical analysis of the low-cost phenomenon on one hand and a brief analysis of low-cost activities in Central Europe on the other. The region analysed includes the Czech Republic, Germany, Poland, Slovakia, Austria and Hungary.
Návaznosti
GP205/09/P256, projekt VaVNázev: Letecká doprava a její změny v ČR a v regionu střední Evropy
Investor: Grantová agentura ČR, Letecká doprava a její změny v ČR a v regionu střední Evropy
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 22:19