ŠURÁŇOVÁ, Veronika. Využití všímavosti (mindfulness) v duševní hygieně pomáhajících profesí. In Vzdělávání a dnešní společnost. 2. vyd. Hradec Králové: Magnanimitas. s. 573-580. ISBN 978-80-904877-9-6. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Využití všímavosti (mindfulness) v duševní hygieně pomáhajících profesí
Název česky Využití všímavosti (mindfulness) v duševní hygieně pomáhajících profesí
Název anglicky Utilizing mindfulness principles in mental health professionals
Autoři ŠURÁŇOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2. vyd. Hradec Králové, Vzdělávání a dnešní společnost. od s. 573-580, 8 s. 2012.
Nakladatel Magnanimitas
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00059691
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-904877-9-6
Klíčová slova česky všímavost; duševní hygiena; pedagogika; dovednost; klíčové kompetence; výzkum; obsahová analýza
Klíčová slova anglicky mindfulness; mental health; pedagogy skills; key competencies; content analysis; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Šuráňová, učo 75340. Změněno: 8. 4. 2013 12:34.
Anotace
Cílem článku je odpovědět na otázku: Jaké jsou možnosti využití všímavosti v duševní hygieně pomáhajících profesí? Výzkumnou metodou je obsahová analýza. Při diskuzi nad touto otázkou bude nejdříve definována všímavost (ang.mindfulness), výzkumy v dané oblasti, současná aplikace této dovednosti do různých odvětví v pomáhajících profesích a její praktické využití v pedagogice. V závěru jsou nastíněny možnosti využití všímavosti v duševní hygieně v pomáhající profesi v kontextu klíčových kompetencí.
Anotace anglicky
The aim of these issue is to answer the question: What are the possibilities of mindfulness utilization in mental heath of helping professionals? The research design is qualitative content analysis. The author presents a definitions of mindfulness, researches and actual applications of mindful skills to multiple areas in helping professions, especially in pedagogies. At the end of the issue are discussed possibilities of mindfulness utilization in mental health in context of key competencies.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 05:05