BARTOŇOVÁ, Miroslava. Některé aspekty inkluzivního vzdělávání v podmínkách primárního školství (Some of Aspects of Inclusive Education in Pre-School Education Settings). In BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. et. al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School. 1st ed. Brno: masarykova univerzita, 2010, p. 243-252, 9 pp. ISBN 978-80-210-5383-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Některé aspekty inkluzivního vzdělávání v podmínkách primárního školství
Name in Czech Some of Aspects of Inclusive Education in Pre-School Education Settings
Name (in English) Some of Aspects of Inclusive Education in Pre-School Education Settings
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. et. al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School, p. 243-252, 9 pp. 2010.
Publisher masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00056805
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5383-0
Keywords (in Czech) inkluze edukace žák se speciálními vzdělávacími potřebami inkluzivní škola kurikulum
Keywords in English Education Pupil with Special Educational Needs Inclusive School Curriculum
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 11/4/2012 20:58.
Abstract
Kapitola prezentuje některé z aspektů inkluzivního vzdělávání v podmínkách České republiky. Dále se zaměřuje na stručnou charakteristiku inkluze ve světle výzkumných šetření. Úžeji popisuje výsledky výzkumného projektu realizovaného na základních školách v rámci okresu Brno – venkov.
Abstract (in English)
The chapter presents some of Aspects of Inclusive Education in Czech Republic.Further more is focused on brief Specifications of Inclusion in terms of Research work. The attention is given to Results of Research Project, which was realized at Elementary Schools in the territory Brno Countryside.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 1/9/2024 04:17