NOVÁKOVÁ, Zita a Dagmar VILÁŠKOVÁ. Vhodná edukační strategie jako základní předpoklad úspěšného integrativního vzdělávání žáků s těžkým zrakovým postižením a s poruchou autistického spektra. In Bartoňová, Miroslava; Vítková, Marie et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 217-228. ISBN 978-80-210-5383-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vhodná edukační strategie jako základní předpoklad úspěšného integrativního vzdělávání žáků s těžkým zrakovým postižením a s poruchou autistického spektra
Název anglicky Adequate Educational Strategy as Fundamental Condition for Successful Integrative Education of Students with Severe Visual Impairment and Autism Spectrum Disorder
Autoři NOVÁKOVÁ, Zita (203 Česká republika, garant, domácí) a Dagmar VILÁŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, Miroslava; Vítková, Marie et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy, od s. 217-228, 12 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00056837
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5383-0
Klíčová slova česky těžké zrakové postižení porucha autistického spektra strukturované učení integrativní vzdělávání základní škola praktická
Klíčová slova anglicky severe visual impairment autism spectrum disorder structured teaching integrative education basic school for students with mild intellectual disability
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 4. 2012 07:48.
Anotace
Kapitola prezentuje výzkumné šetření analyzující metodu strukturovaného učení a její modifikaci pro nevidomé žáky. Funkčnost této metody byla dlouhodobě ověřována při integrativním vzdělávání nevidomého žáka s poruchou autistického spektra v základní škole praktické. Jednotlivé principy a postupy strukturovaného učení jsou doplněny o konkrétní aktivity a kompenzační pomůcky. Vše je aplikováno v případové studii.
Anotace anglicky
The chapter presents the research analysing the method of structured teaching and its modification for blind students. The functioning of this method was verified during integrative education of a blind student with autism spectrum disorder at school for students with mild intellectual disabilities. The principle and practices of the method are described together with specific activities and supportive aids. All the aspects of the method are described in a case study.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 21. 5. 2024 09:44